مصلای شهر قهستان ۲۰ درصد پیشرفت دارد

امام جمعه قهستان در خراسان جنوبی گفت: پروژه مصلای این شهر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،  استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان درمیان از پروژه در حال احداث مصلای شهر قهستان بازدید کرد.

این بازدید به هدف اطلاع از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه فرهنگی و بررسی راهکارهای شتاب بخشیدن به روند اجرای آن انجام شد.

امام جمعه قهستان در این بازدید گفت: عملیات اجرایی پروژه مصلای شهر قهستان با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمد راستگو افزود: این پروژه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد که علاوه بر کمک‌های مردمی تاکنون بنیاد علوی در زمینه اجرای این پروژه ۸۰۰ میلیون تومان مشارکت کرده و در مجموع بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی از کارخانه فرآوری زرشک (یاقوت سرخ قهستان) با هدف رفع موانع از مسیر تولید بازدید کرد.

کارخانه یاقوت سرخ قهستان در سال ۱۳۹۳ با اخذ مجوز بسته‌بندی زرشک، کار خود را آغاز کرد و سال ۱۳۹۴ و در قالب طرح توسعه، به یک واحد تولید آب زرشک، شربت زرشک، نوشیدنی زرشک، پودر زرشک و زرشک خشک تبدیل شد.

کارخانه یاقوت سرخ قهستان در حال حاضر به دلیل بدهی بانکی و کمبود نقدینگی غیرفعال است.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قناعت ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان، یک واحد گلخانه را افتتاح کرد و در ادامه از کشتارگاه دام و طیور، قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ و کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

نشست شورای اداری شهرستان درمیان نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار شد.

شهر قهستان در فاصله ۵۰ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد، این شهر تا آذر سال ۱۳۸۷ مرکز دهستان بود که در این تاریخ به شهر ارتقا یافت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.