فعال بودن تمام موزه‌های خراسان‌جنوبی در نوروز 1401

م دزدگیر اینترنتی مدل IoMax-3R حواست به تعطیلات عید هست ؟!!

بدون عمل و فیزیوتراپی از درد زانوت خلاص شو!

بدون عمل و فیزیوتراپی از درد زانوت خلاص شو!

نوروز

سیستم دزدگیر اینترنتی مدل IoMax-3R
حواست به تعطیلات عید هست ؟!!

سیستم دزدگیر اینترنتی مدل IoMax-3R حواست به تعطیلات عید هست ؟!!

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری به بهانه اجاره باغ و ویلا در ایام نوروز به شهروندان هشدار داد.

بدون عمل و فیزیوتراپی از درد زانوت خلاص شو!رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری به بهانه اجاره باغ و ویلا در ایام نوروز به شهروندان هشدار داد.

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی گفت: تمام موزه‌های استان برای بازدید علاقمندان و گردشگران در نوروز 1401 فعال است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان غلامحسین شعیبی، مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۱۶ موزه تحت پوشش میراث فرهنگی و خصوصی در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در بیرجند هفت موزه که سه مورد از آن‌ها شامل موزه مردم‌شناسی، مشاهیر و مفاخر ملی و موزه باستان‌شناسی تحت پوشش میراث فرهنگی استان و چهار موزه شامل موزه میراث پهلوانی، لباس و منسوجات سنتی، منابع طبیعی و موزه عروسک فعال هستند، تصریح کرد: همچنین در شهرستان قاین موزه‌های مردم‌شناسی، مشاهیر و موزه آب تحت پوشش میراث فرهنگی و موزه خصوصی عکس مرحوم صمدی فعال است.

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: در نهبندان، سرایان و فردوس هر کدام یک موزه مردم‌شناسی که تحت پوشش میراث فرهنگی بوده فعال هستند.

شعیبی از فعال بودن موزه مردم‌شناسی تحت پوشش میراث فرهنگی در طبس خبر داد و افزود: همچنین در این شهرستان موزه خصوصی میراث زمین طبس فعال است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۱ تمام موزه‌های استان فعال و پذیرای گردشگران و مردم استان است، یادآور شد: چیدمان سفره هفت‌سین و اجرای برنامه نوروزگاه در باغ اکبریه بیرجند اجرا می‌شود.

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی از کاهش استقبال بازدید از موزه‌های استان در سال جاری به موجب محدودیت‌های کرونایی اشاره داشت و گفت: به همین سبب برنامه‌های جانبی خاصی در طول سال در موزه‌های استان نداشته‌ایم علی‌رغم اینکه در سال‌های پیش از کرونا برنامه‌های جانبی متعدد برای بازدیدکنندگان به ویژه دانشجویان و گروه‌های دانش‌آموزی مدارس برگزار می‌شده است.

شعیبی با بیان اینکه در سال جاری دو موزه خصوصی شامل موزه مرحوم صمدی در قاین و موزه لباس و منسوجات سنتی در بیرجند به جمع موزه‌های استان اضافه شد، تصریح کرد: میزانی اعتبار به موزه‌های استان اختصاص یافته که در بخش‌های مرمتی و حفاظتی موزه‌های استان برای آن برنامه‌ریزی می‌شود