«کما» در سرایان رو به انقراض است

مدیر منابع طبیعی شهرستان سرایان از روند رو به رشد برداشت «کما» در مراتع شهرستان سرایان به عنوان زنگ خطری در انقراض این گیاه یاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،  «سعید خواجه» امروز (۱۸ اسفند) به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع اصحاب رسانه از روند رو به رشد برداشت «کما» در مراتع شهرستان سرایان به عنوان زنگ خطری در انقراض این گیاه یاد کرد و خواستار اطلاع رسانی خبرنگاران در این حوزه شد.

 
وی ورود افراد و خانواده های محلی را در برداشت این گیاه متذکر شد و اظهار داشت: این روند باعث افزایش قاچاق آن و سو استفاده دلالان شده است.

 
خواجه توقیف هفت تن بار «کما» را متذکر شد و گفت: متاسفانه برداشت غیر اصولی گیاه منجر به نابودی آن شده است و وضعیت کنونی برداشت بی‌رویه کما تا ۵ سال آینده در شهرستان سرایان این گیاه نخواهد بود.

 
مدیر منابع طبیعی شهرستان سرایان در ادامه اجرای طرح پوشش ملی نهالکاری را در شهرستان متذکر شد و افزود: بالغ بر ۶ هزار نهال مثمر در سطح شهرستان سرایان غرس شد.

 وی هدف از اجرای طرح را دگرگونی و افزایش پوشش گیاهی شهرستان سرایان عنوان کرد و با بیان اینکه در سال های اخیر رویکرد این اداره بر کاشت درختان مثمر بوده است، اضافه کرد: این طرح تا ۵ سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و حدود ۳۳ نهاد در اجرای این طرح مشارکت دارند