۱۰۰ روستای خراسان جنوبی امسال به اینترنت پرسرعت متصل شدند

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امسال در چارچوب اجرای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و با راه‌اندازی ۶۰ سایت، ۱۵ هزار خانوار روستایی این استان در بیش از ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

۱۰۰ روستای خراسان جنوبی امسال به اینترنت پرسرعت متصل شدند

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، مصطفی بهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین خصوص با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، ۸۰ مدرسه روستایی دیگر نیز که در این روستاها قرار داشتند از طرح هوشمندسازی مدارس بهره‌مند شدند.

وی گفت: تعداد مدارسی که در استان خراسان جنوبی از این محل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، به هزار و ۵۰۰ مدرسه رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: امسال در مجموع بیش از ۱۷۰ روستای استان با هزینه‌کرد یکصد میلیارد تومان از خدمات متنوع ارتباطی بهره‌مند شدند و اعتبار اجرای تمامی پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت متبوع تامین شده است.

وی با بیان اینکه اپراتورهای مختلف در اجرای این حجم از پروژه‌ها فعالیت داشته‌اند گفت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارتخانه موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری (فاوا) در حال انجام است.

بهی اظهار داشت: در اجرای این طرح‌ها توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه اینترنت پرسرعت و اتصال مراکز و سایت‌ها به شبکه امن و پایدار فیبر نوری در برنامه است.

وی افزود: در طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستاهای استان از ابتدای امسال ۲۹ سایت راه‌اندازی شد که پوشش تلفن همراه را در ۵۱ روستا با جمعیت بیش از سه هزار خانوار برقرار کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای کیفیت و پایداری ارتباطات روستایی در قالب توسعه شبکه فیبر نوری گفت: امسال ۳۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شد.

بهی اضافه کرد: این اقدام چهار سایت تلفن همراه و چهار مرکز تلفن روستایی را که حدود ۲ هزار خانوار در ۱۰ روستای استان را از خدمات متنوع ارتباطی بهره‌مند می‌کنند، به شبکه فیبر نوری متصل کرده است.

وی یادآور شد: پیش از این حدود ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان اجرا شده بود که در مجموع ۳۰ مرکز تلفن و سایت تلفن همراه را به این شبکه متصل کرده است.