آشنایی دانش آموزان خراسان جنوبی با زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی

به همت بنیاد نخبگان خراسان جنوبی دومین جلسه طرح ایران گشت در زمینه آشنایی دانش آموزان با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،  و به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، دومین جلسه طرح ایران گشت در زمینه آشنای دانش آموزان با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

سرهنگ محمد عبدالهی در دومین جلسه طرح ایران گشت با اشاره به اینکه ما هر روز در زندگی با انتخاب‌های متعدد رو به رو هستیم، اظهار کرد: هر انتخابی نیز بی شک در زندگی ما تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس فنی هواپیما با اشاره به اینکه انتخاب همسایه، منزل، مدرسه فرزندان و… از جمله انتخاب‌های تأثیرگذار در زندگی است، بیان‌کرد: در زندگی اجتماعی نیز انتخاب‌هایی چون انتخاب رئیس جمهور را داریم که حتی در سرنوشت نسل‌های آینده نقش آفرین است.

عبدالهی ادامه‌داد: انتخاب شغل از آن دست انتخاب‌هایی است که تأثیر آن در تمام سال‌های عمر و آینده همراه ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با انتخاب شغل پاسداری نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز تأثیرگذار شد، گفت: از این جهت معرفی مشاغل مختلف و راه‌های رسیدن به آن نسل نوجوان کار بسیار مثبتی و مفیدی است.

کارشناس فنی هواپیما اظهار کرد: در مورد مشاغل مرتبط با نیروی هوایی باید به این نکته اشاره کنم که هر چند در نهایت هدف در نیروی هوایی یک پرواز ایمن است ولی در کنار شغل خلبانی مشاغل دیگری چون مشاغل مرتبط با پشتیبانی از پرواز نیز وجود دارد.

عبدالهی با اشاره به اینکه تکنولوژی هواپیما یک تکنولوژی برتر است، بیان‌کرد: از این جهت مشاغل فنی و تخصصی متعددی در ارتباط با تعمیر هواپیما وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه حضور نیروی هوایی در خراسان‌جنوبی باعث شده بتوانیم بسیاری از فرزندان همین منطقه را نیز جذب کنیم، گفت: راه‌های جذب تخصص‌ها و گرایش‌ها در نیروهای هوایی از دو راه تحصیل در دانشگاه هوایی شهید ستاری و مرکز هوایی شهید خزراعی است.

کارشناس فنی هواپیما اظهار کرد: مأموریت نیروهای هوایی دفاع از مرزهای هوایی کشور و محل خدمت افراد شاغل در این نیرو نیز ۱۴ پایگاه در نقاط مختلف کشور است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه پوشیدن لباس نظامی به معنای پوشیدن لباس دفاع از میهن است، افزود: این جمله به آن معنا است که در هر نقطه و در هر کجا که دفاع از کشور نیاز داشت باید در آنجا حضور داشته باشیم که جوانان علاقمند به شغل نظامی باید این مسئله را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: اغلب مشاغل مورد نیاز در نیروی هوای مرتبط با آقایان است ولی در حوزه بهداشت و درمان و در بیمارستان‌های نیروی هوایی بر اساس یک نیاز محدود خانم‌ها نیز استخدام می‌شوند.

کارشناس فنی هواپیما گفت: اگر تاریخ هشت سال دفاع مقدس را ورق بزنیم بی شک دلاورمردی‌ها و شهامت نام آوران نیروی هوایی چون شهید بابایی، شهید اردستانی، شهید دوران و شهید ستاری را خواهیم شنید.

عبدالهی یادآور شد: یک نمونه موفقیت‌آمیز از عملیات‌های نیروی هوایی مربوط به عملیات مشهور شهید دوران بعد از خط و نشان کشیدن‌های صدام بود و اصولاً نمی‌توان از موفقیت‌های ایام هشت سال دفاع مقدس بدون نام بردن از نیروی هوایی سخن گفت.

مجری طرح ایران گشت در خراسان جنوبی گفت: طرح ایران گشت با هدف آگاه شدن دانش‌آموزان (دوره متوسطه) از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های تأسیسات و صنایع، تقویت حس خودباوری ملّی و ارتقای سطح باور دانش‌آموزان به توانایی‌های متخصصان و مدیران فعال در داخل کشور و آشناییِ با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی (متوسطه و دانشگاهی) و نیز فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی مرتبط در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

محمود مقامی بیان داشت: اولین جلسه طرح ایران گشت در بستر شبکه شاد با موضوع ظرفیت‌های گردشگری استان برای مستعدان‌برتر دانش‌آموزی از طریق ارتباط زنده برگزار شده است.

وی بیان داشت: در برنامه‌های آتی سعی بر این است دانش آموزان با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مهم افتخارآور استان که به دست متخصصین نخبه ایرانی راه اندازی شده‌اند آشنا شوند.


منبع : مهر