۱۰ هزار اصله نهال در فردوس توزیع می‌شود

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس گفت: ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان در هفته منابع طبیعی به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، کاظم صالح‌ پور روز یکشنبه در مراسم روز درختکاری در جوار مزار شهدای گمنام جبل‌النور اسلامیه فردوس در تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۲ اسفند) افزود: سه هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی غرس می‌شود.

وی اظهار داشت: نهال‌های مثمر شامل نهال بادام و سنجد و غیر مثمر از قبیل زبان گنجشک، سرو، کاج و ارغوان از نهال‌های است که در این هفته کاشته و بین مردم توزیع خواهد شد.

فرماندار فردوس نیز در این مراسم گفت: درختکاری در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک فعالیت انقلابی و دینی یاد شده که بیانگر توجه ویژه قانون، شرع و اسلام به موضوع محیط زیست است.

مهدی روشن با بیان اینکه کاشت درخت نوعی صدقه جاریه برای همگان است افزود: موضوع درختکاری از این منظر دارای اهمیت است که بتوانیم فضای محل زندگی خود را با کاشت درخت به فضایی با آرامش تبدیل کرده و تاثیری مثبت بر روح و روان مردم بگذاریم.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار گفت: امیدواریم بتوانیم با استعانت از ائمه اطهار(ع)، در مسیر انقلاب گام برداشته و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پاسداری کرده و به عنوان خادم مردم و نظام اقداماتی در شأن آنها انجام دهیم.