اختصاص اعتبار سفر استانی به طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رییس جمهور برای اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای مختلف این استان اختصاص یافت.اختصاص اعتبار سفر استانی به طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، حسین امامی روز جمعه در گفت و گو یی اظهار داشت : همچنین با دستور رییس جمهور اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان به‌طور کامل اختصاص یافته است و سال آینده اعتبار طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی رشد چشمگیری دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب این استان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته و مقدار تخصیص اعتبارات این طرح‌ها از اعتبارات مصوب به دلیل توجه ویژه رییس جمهور بالاتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری اقدامات ویژه‌ای درخصوص طرح‌های فاضلاب انجام شده است گفت: سرمایه‌گذار در شهر قاین برای احداث تصفیه‌خانه این شهر شروع به فعالیت کرده است و بقیه شبکه را نیز سرمایه‌گذار اجرایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد سرمایه‌گذار طرح را در بازه زمانی ۱۸ ماه و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی کند.

امامی گفت: در شهر فردوس هم تلاش ما این است که سال آینده ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر را توسعه دهیم و از نظر حجم این مقدار اجرای شبکه با حجم کار شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند همچنین جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه فاضلاب فردوس در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه شبکه داخلی شهر سربیشه را مجموعه شرکت آب و فاضلاب دنبال می‌کند اضافه کرد: اسناد مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در حال تهیه است و از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه اصلی و خطوط انتقال اصلی فاضلاب سربیشه انجام شده است و خطوط فرعی آن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حجم کمی از شبکه‌های فرعی شهر باقی مانده و به موازات اجرای تصفیه‌خانه انجام می‌شود.

وی افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند هم در سال جاری با اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تکمیل شد و از ۲ ماه گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده است.

امامی گفت: با اجرای این طرح مقدار قابل توجهی از بوی پساب فاضلاب در ورودی شهر بیرجند کاهش یافته است و با تخلیه مخزن مدول فاز یک و ارتقایی که در این فاز صورت گرفته بوی بد پساب فاضلاب بیرجند به‌طور کامل رفع خواهد شد.


منبع : ایرنا