افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۷۸ فقره تصادف در شهرهای استان روی داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش داشته است.افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

سرهنگ علیرضا عباسی، امروز پنجشنبه ۱۲ اسفند در نشست خبری اظهار کرد: وسایل نقلیه توقیف شده در خراسان جنوبی از طریق نرم افزار "پلیس من" به صورت غیر حضوری ترخیص می شوند.

وی گفت: مردم می‌توانند وسایل نقلیه خود را که به هر دلیل توقیف شده از طریق نرم افزار پلیس من به صورت غیر حضوری ترخیص کنند؛ جرایم بیمه برای این دسته از وسایل نقلیه بخشیده شده است و این طرح تا ۲۹ اسفند مهلت دارد.

وی در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف هم گفت: برخورد با این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفته و از ابتدای بهمن  ۵۰۰ موتورسیکلت توقیف شده است.

عباسی افزود: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از حوادث احتمالی در نزدیک سال نو، این طرح نیز تا پایان اسفند ادامه دارد؛ موتورسیکلت ها در صورت توقیف، یک ماه نگه داشته می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اجرای طرح نوروزی نیز گفت: این طرح از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود و پلیس نیز با آمادگی کامل خدمت رسانی خواهد کرد.

عباسی افزود: در رصد دوربین‌ها تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده ۳۰ درصد افزایش داشته و از مردم خواهشمندیم که در هنگام تردد قوانین را رعایت کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی در خصوص روشنایی معابر گفت: در استان روشنایی معابر ضعیف و استقبال مردم از لباس‌های تیره رنگ زیاد است که از دستگاه‌های مرتبط خواهشمندیم نسبت به افزایش روشنایی اقدام و مردم نیز از مکان‌های مخصوص عابر پیاده عبور و مرور داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عدم مناسب سازی گذرگاه های عبور و مرور عابر پیاده و نصب نامناسب یا عدم نصب علایم که برعهده پلیس نیست ابراز نارضایتی کرد.

عباسی اظهار کرد: نصب نامناسب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر موجب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات می‌شود که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

وی در خصوص حضور همیاران پلیس در طرح نوروزی گفت: ۵۰ هزار همیار پلیس آموزش دیدند و ۵۰۰ دانش آموز در کنار پلیس خواهند بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: ۵ هزار فرهنگ بار ترافیک با پلیس همکاری می‌کنند و تعدادی بانوان فرهنگ بار ترافیک نیز در طرح نوروزی با پلیس همکاری خواهند داشت.

عباسی در خصوص تصادفات نیز بیان کرد: از ابتدای سال ۹ هزار و ۷۸ فقره تصادف در استان رخ داده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و در تصادفات درون شهری ۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ جنوبی در خصوص آمار تصادفات خسارتی یادآور شد: از ابتدای سال بیش از ۷هزار مورد تصادف خسارتی با  ۲۹ درصد افزایش در استان رخ داده است.

عباسی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۰۳ هزار مورد اعمال قانون داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۷۷ دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش دارد و توقیف موتورسیکلت‌ها نیز ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۶۴ درصد تصادفات استان در مرکز استان و بیشترین زمان تصادفات در عصر بوده گفت: بیشترین مورد تصادفات مربوط به تخلفات عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.