رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌ها در جذب سرمایه‌گذاری را نقد کنند

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تکلیف رسانه‌ها این است که اگر دستگاهی در زمینه تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و پاسخ دادن به سرمایه‌گذاران کوتاهی کرد، بدون اغماض این عملکرد را مورد نقد قرار دهند.رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌ها در جذب سرمایه‌گذاری را نقد کنند

 به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ،جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان خراسان جنوبی افزود: از مطالبات جدی ما این است که رسانه‌ها فرش قرمز رسانه‌ای زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که می‌دانید از بدو ورود به استان، به موضوع جذب سرمایه‌گذار تاکید ویژه داشته و دارم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورود سرمایه‌گذار به یک منطقه، گردش مالی بانک‌ها، قوی‌تر شدن شهرداری‌ها، کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: تکیه به منابع محدود و قطره‌چکانی دولتی، روند اجرای کار را طولانی می‌کند لذا آنچه باعث شتاب گرفتن رشد اقتصادی می‌شود، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

قناعت افزود: تکلیف رسانه‌ها در این زمینه این است که بدون اغماض عملکرد دستگاه‌ها را مورد نقد قرار دهند و با سرمایه‌گذار همراهی کنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید در راستای رشد و توسعه خراسان جنوبی به گونه‌ای اقدام کنند که استان به‌خوبی دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در معرفی خراسان جنوبی کوتاهی شده است گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه جدی‌تر ورود کنند، چرا که معرفی استان به جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار این است که رسانه‌ها بدون دخالت دادن انگیزه‌های سیاسی، شخصی و فردی، در منافع و مصالح استان اتفاق نظر داشته باشند.

قناعت خانه مطبوعات را متعلق به همه خبرنگاران خواند و گفت: همه خبرنگاران باید آزاد و مستقل کار کنند و تا جایی که امکان دارد، حریت، آزادگی و استقلال خود را حفظ کنند.

وی افزود: اینکه ما با مدیران ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم، به این معنا نیست که عملکرد دستگاه را نقد نکنیم بلکه نقد و تعریف از هر حوزه و موضوعی باید در راستای منافع و مصالح استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به استان گفت: در راستای همین منافع استان می‌طلبد که رسانه‌ها مصوبات این سفر را پیگیری کنند و نتایج آن را به اطلاع مردم برسانند.

وی بیان کرد: فضای عمومی کشور و استان با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، نیازمند آرامش است و این موضوع باید مدنظر رسانه‌ها باشد.

قناعت با تاکید بر نقش رسانه‌ها در رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه افزود: یکی از مهمترین نشانه‌ها و شاخص‌های توسعه‌یافتگی یک جامعه، میزان فعالیت، تیراژ انتشار و نوع نگارش اخبار در رسانه‌هاست.

وی شرایط استان خراسان جنوبی را به لحاظ فعالیت رسانه‌ای مطلوب دانست و اظهار داشت: نباید در استان رسانه کاغذی یعنی رسانه‌ای که فقط مجوز بگیرد و هیچ کاری نکند، داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت پاسخگو بودن مدیران به مطالبات و پرسش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه متذکر شد: منزلت و جایگاه خبرنگاران نباید در استان خدشه‌دار شود.

وی بر حمایت جدی خود از خانه مطبوعات تاکید کرد و گفت: شرط این همراهی، کار خوب رسانه‌ای در راستای توسعه استان است.

قناعت با تاکید بر همصدایی خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران افزود: این همصدایی در پیشبرد امور و بهتر نتیجه دادن کارها بسیار مؤثر است و به نفع جامعه رسانه‌ای استان خواهد بود.

وی پیگیری مطالبات و درخواست‌های عنوان شده در این نشست را به حوزه روابط عمومی استانداری سپرد و بر پاسخگویی به آنها با نگاه مثبت تاکید کرد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: دغدغه‌های خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای استان برای شخص استاندار، حائز اهمیت است و به‌طور ویژه بر رفع آنها تاکید دارند.

محمود مقامی افزود: در اثبات این دغدغه همین بس که از ابتدای حضور ایشان در استان و طی این ۹۰ روز، چهار نشست با اصحاب رسانه داشته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات جامعه رسانه‌ای استان اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد، موضوع مسکن خبرنگاران است که حسب دستور استاندار در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: برگزاری یک جلسه ویژه با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات، مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های متولی برای جمع‌بندی پیگیری‌ها و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه برای هفته آینده پیش‌بینی شده است.

وی بر اصل یکصدایی در پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران تاکید کرد و افزود: چنانچه در این جلسه به نتیجه متقن نرسیم، در جلسه‌ای با حضور شخص استاندار موارد پیگیری خواهد شد.

مقامی از نشست خود و مدیرعامل خانه مطبوعات با رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت و ادامه داد: در آن نشست مقرر شد مدیرعامل خانه مطبوعات ضمن حضور در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، مطالبات اصحاب رسانه را با هدف پیگیری و رفع آنها تشریح کند.

وی از ورود روابط عمومی استانداری به موضوع ارزیابی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی هم خبر داد و گفت: سال آینده در قالب ۲۰ کارگروه ویژه و در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت، به موضوع ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها ورود خواهد شد.

همچنین در این نشست که با حضور مدیرکل حوزه استاندار و مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان جنوبی همراه بود، اعضای حاضر نیز به طرح موضوع پرداختند و از مطالبات جامعه رسانه‌ای استان گفتند