اجرای طرح بیمه حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبی/ امکان ثبت‌نام متقاضیان تا 15 اسفندماه

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به طرح بیمه حافظان قرآن کریم در استان اشاره داشت و گفت: این طرح در حال حاضر در استان در حال انجام بوده و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان تا 15 اسفندماه وجود داشته که تاکنون 88 نفر در این طرح در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، مرضیه صابری، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز اظهارداشت: به برکت پیروزی انقلاب ساختار وزارت فرهنگ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرد که این اتفاق مبارک سبب شکل‌گیری معاونت قرآن و عترت و به تبع آن فعالیت دفاتر قرآن و عترت در استان‌ها شد.

وی تصریح کرد: محوریت کار در حوزه فرهنگی و هنری ارتباط یافتن با مباحث قرآنی، معنوی و دینی بوده که در این حوزه گروه قرآن و عترت با شکل‌گیری در استان‌ها توانست یک سری فعالیت‌هایی را به سرانجام رسانده و اهداف مورد نظر را پیش‌رو داشته باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به برنامه‌هایی که با شکل‌گیری گروه قرآن و عترت در خراسان‌جنوبی انجام شده اشاره داشت و یادآور شد: برگزاری دوره‌ آزمون‌های قرآن و عترت به صورت هر ساله بوده که تاکنون در استان ۱۹ دوره برگزار شده که در آخرین دوره ۵ هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

صابری به سرمایه‌های انسانی استان که در حوزه‌های قرآنی فعال هستند اشاره داشت و افزود: وجود ۳۹۰ حافظ کل قرآن در استان، ۱۲ هزار نفر حافظان یک جزء و بیشتر، ۱۳۰ قاری که جزو قاریان برجسته بوده که تعدادی از آنها رتبه‌های کشوری دارند و فعالیت ۵ هزار نفر در حوزه مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در استان از جمله ظرفیت‌های قرآنی استان هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت داشته که ۵۰ مؤسسه با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ۲۶ مؤسسه نیز با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال فعالیت می‌باشند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه قرآنی استان با همکاران تمام فعالان در این حوزه رقم خورده است، اضافه کرد: در طول یک سال گذشته گروه قرآن و عترت استان براساس شیوه‌نامه‌ای که منشور توسعه قرآنی برای آن تهیه کرده و چراغ راهی برای فعالان عرصه قرآن و عترت بوده موضوعات توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و همچنین آموزش تخصصی و مشاوره را در دستورکار قرار داده و در این راستا فعالیت دارد.

صابری با بیان اینکه بیماری کرونا فعالیت‌های قرآنی را در استان تحت‌ شعاع قرار داده است، یادآور شد: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: اولین بار در کشور توانستیم از روستای قرآنی دادران به عنوان یک روستای قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته تقدیر قرار بگیریم و حمایت‌های مالی و معنوی از این روستا انجام شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به طرح بیمه حافظان قرآن کریم در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در استان در حال انجام بوده و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان تا ۱۵ اسفندماه وجود داشته که تاکنون ۸۸ نفر در این طرح در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.


منبع : فارس