۳۱ کودک بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی در خراسان جنوبی واگذار شد

بیرجند - سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۱ کودک بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط از سوی بهزیستی واگذار شده است.
۳۱ کودک بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی در خراسان جنوبی واگذار شد
به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، حسن شرفی در گفتگو یی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۱ کودک به خانواده‌های متقاضی توسط بهزیستی واگذار شده که از این تعداد ۱۳ کودک پسر و ۱۸ کودک دختر بوده‌اند.

وی بیان کرد: سال ۹۹ هم تعداد ۴۹ کودک به خانواده‌های متقاضی واگذار شد که ۲۵ کودک فرزند خوانده و ۲۴ کودک به صورت امین موقت واگذار شدند.

ثبت نام ۵۶۶ خانواده

به گفته وی در مدت مشابه با سال قبل تعداد کودکان واگذار شده در سال جاری کاهش داشته است و تعداد ۵۶۶ خانواده در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام کرده‌اند و پشت نوبت تحویل فرزند هستند.

وی اضافه کرد: ۵۶۱ کودک تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و در حال حاضر ۶ کودک قابل واگذاری می‌باشند که مراحل تحویل به خانواده‌های پشت نوبت در حال انجام است.

شرفی با بیان این که متقاضیان فرزند خواندگی سه گروه هستند زوجین فاقد فرزند، زنان یا دختران فاقد همسر، زوجین دارای فرزند که دارای شرایط فرزند خواندگی باشند، گفت: تابعیت ایرانی، زوجین فاقد فرزند که ۵ سال از ازدواج آنان گذشته باشد و این که سن متقاضیان یکی از زوجین بیش از ۳۰ سال باشد از شرایطی است که متقاضیان کودک باید داشته باشند.

وی نداشتن محکومیت جزایی، دارا بودن تمکن مالی، شغل ثابت با درآمد ثابت، وجود بیمه‌های اجتماعی پایه و درمان، خانه مسکونی داشتن اعم از ملکی یا استیجاری، داشتن سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات از دیگر شرایط افراد متقاضی در این خصوص است.

شرفی ادامه داد: در حال حاضر سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از تاریخ ۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق سامانه مربوط انجام می‌شود.

به گفته وی زن و شوهری که تا سه فرزند زیستی دارند و با آنها زندگی می‌کنند حتی‌الامکان می‌توانند یک کودک دیگر را به سرپرستی بپذیرند ولی اولویت با زوجین فاقد فرزند بعد زن یا دختر فاقد سرپرست و سپس خانواده دارای فرزند است


منبع : مهر