محموله 97 کیلویی تریاک در توقیف پلیس نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان"نهبندان" از کشف 97 کیلو و350 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه 4 متهم دستگیر شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،سرهنگ "حسین عرب" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان"نهبندان" هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان به 2دستگاه خودروی سواری سمند و پژو مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر با علائم هشدار دهنده به رانندگان خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: رانندگان به محض مشاهده پلیس از محل متواری شدند که ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی خودرو را متوقف کرده که در بازرسی از خودروها مقدار 97کیلو و 350 گرم تریاک کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه 2دستگاه خودرو توقیف  و 4 نفر متهم را دستگیر کردندکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داد.

توقیف ۲ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در نهبندان

فرمانده انتظامی نهبندان هم از توقیف ۲ دستگاه خودروی حامل سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌ها به ۲ خودرو سواری شوتی مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرآورده‌های نفتی بیشترین فراوانی کالای قاچاق را در خراسان جنوبی دارد و بخش عمده سوخت قاچاق از محورهای شرق استان و نزدیک مرز مشترک با افغانستان عبور داده می‌شود.

به گفته کارشناسان و مسئولان، تفاوت فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها یکی از دلایل اصلی قاچاق سرمایه ملی است.