نقشه‌های مشهد از دوران قبل از اسلام تا کنون

نقشه‌های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام تا کنون در بخش گالری کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) در معرض دید عموم قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان،مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد روز شنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با توجه به اسناد تاریخی و مدارک مختلف موجود، افرادی در قالب یک تیم در پژوهکشده ثامن مشهد تصویرنگاری مکان و نقشه شهرستان مشهد را انجام دادند.

سید رحمان میرزائیان افزود: این نقشه ها مربوط به دوران قبل اسلام تا به امروز است و در واقع نقشه‌های موجود در اعصار و موضوعات مختلف تهیه شده‌ اند.

وی ادامه داد: در این نقشه‌ها تحولات شهر و حرم مطهر رضوی در روند پیشرفت و توسعه به تصویر کشیده شده است و نمونه‌هایی از تحقیقات مردم شناسی نیز در این تصاویر وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این استان از لحاظ تعداد کتابخانه‌های سیار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: هر یک از کتابخانه‌های سیار نقش پنج کتابخانه مستقر را در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) نیز بیش از ۴۰ خدمت نوین در حوزه‌های مختلف ارائه می شود و ۱۰۰ فضای کار اشتراکی در حوزه کسب و کارهای کوچک در این کتابخانه ایجاد شده است