برنامه جامع حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری تدوین می‌شود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین برنامه جامع برای حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی خبر داد و گفت: بودجه‌های مستقلی برای ارتقای کیفیت و تولید محتوا در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و قرآنی قرار می‌گیرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،محمد مهدی اسماعیلی جمعه شب در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خراسان جنوبی در فرهنگسرای بیرجند افزود: خراسان جنوبی در کنار همه بخش‌های خراسان بزرگ در طول هزاره‌های قبل یکی از کانون‌های جوشان علم و فرهنگ و هنر در ایران بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: امروز هم در خراسان جنوبی همه رده‌های علمی سرشناس، روحانیت و برادران شیعه و سنی با آرامش و مهربانی در کنار هم جامعه نمونه را در کشور ساخته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران هفته فرهنگی خراسان جنوبی گفت: این برنامه موجب می‌شود مردم بویژه جوانان بیشتر با مفاخر خود آشنا شوند و به گذشته پر افتخار و آینده درخشان خود امیدوار باشند.

اسماعیلی گفت: هدف از برپایی چنین برنامه‌های فرهنگی علاوه بر شور و نشاط، رساندن این پیام به نسل جوان و آینده‌ساز است که بدانند از چه گنجینه‌های بزرگی بهره‌مند هستند و باید میراث‌دار حوزه فرهنگی و تمدنی باشند.

عضو کابینه سیزدهم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات غزه گفت: این روزها یاد و خاطره مردم مظلوم غزه و کودکان و زنان و افراد بی‌پناهی که توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند ذهن و روح ما را درگیر کرده است و از دیدن این همه ظلم و جور ناراحت هستیم اما به استناد آیات قرآن کریم به مردم صبور و مقاوم غزه بشارت نصر و فتح و اضمحلال رژیم صهیونیستی را می‌دهیم.

وی با اشاره به برنامه های امروز خود در بیرجند و طرح دغدغه‌های هنرمندان استان در این برنامه‌ها گفت: استان تاریخی خراسان جنوبیدارای چهره‌های درخشان است و باید مجموعه‌های فرهنگی و هنری متناسب با شان آنان داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید ساخت مجدد تالار بزرگ شهر بیرجند را آغاز کنیم و نیز سالن آمفی تئاتر علامه فرزان این شهر که چار حریق شده را دوباره به چرخه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان برگردانیم.

اسماعیلی همچنین گفت: باید در اسرع وقت طرح‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های خراسان جنوبی در اختیار مردم و اصحاب و هنر قرار بگیرد و همه بخش‌های فرهنگی و هنری به درخشش خود ادامه دهند.

هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در خراسان جنوبی به زودی راه اندازی می‌شود

وی با اشاره به برنامه دولت برای راه اندازی هنرستان‌ هنرهای زیبا پسرانه و دخترانه در مراکز همه استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم گفت: در این راستا هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در خراسان جنوبی به‌زودی دایر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از همه چهره‌های فرهنگی هنری و حضور داریوش ارجمند که از مفاخر سینمای ایران و از فرزندان خراسان جنوبی هستند در این برنامه فرهنگی قدردانی می‌کنم.

برنامه جامع حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری تدوین می‌شوددر این مراسم از قرآن کتاب شده استاد پرویز نیک بین به قلم نستعلیق، کتاب "هنر مردان خدا" درخصوص شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی به نویسندگی حسین یوسفی و نماهنگ "سید سپاه خراسان" درخصوص شهید سید احمد رحیمی با نوای حاج صادق اهنگران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و نیز تعدادی از هنرمندان خراسان جنوبی تجلیل شدند