استاندار خراسان جنوبی خوستار تامین اعتبار ملی برای تالار شهر بیرجند شد

استاندار خراسان جنوبی خواستار تامین اعتبار ملی برای اتمام پروژه تالار مرکزی شهر بیرجند شد و گفت: این پروژه که از سال ۹۰ آغاز شده حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم شاهد افتتاح آن در دولت سیزدهم باشیم.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،جواد قناعت جمعه شب در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی شاهد حل بخشی از مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ این استان باشیم.

وی ادامه داد: این استان دیار علم و ایمان و سرزمین علمای بزرگی همچون آیت الله تهامی، عارفی، آیتی و عبادی است و همچنین خطه مادران شهیدپروری است که سردارانی همچون شهید ناصری، شهید کاوه، رحیمی و شهید آهنی را در دامن خود پرورش داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی سرزمین مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون پروفسور گنجی، معتمدنژاد، شکوهی و همچنین شاعران آیینی از جمله ابن حسام خوسفی است، گفت: یکی از اصالت‌های این استان وجود بیش از ۲ هزار مسجد و بیش از یک‌هزار اثر ثبت ملی و ۹ اثر ثبت جهانی است که نشان از قدمت و غنای فرهنگی این منطقه دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان در کمک به عتبات عالیات جزو رتبه استان‌های برتر کشور است که نشان از ارادات مردم مومن این خطه به اهل بیت‌(ع) دارد.

وی با بیان اینکه درصد مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات همواره جزو رتبه‌های اول یا دوم کشور بوده که نشان‌دهنده بصیرت بالای مردم است، افزود: مردم این استان بسیار اهل علم و مسائل دینی هستند و به عنوان نمونه ۱۴ روستای دوستدار کتاب در جشنواره روستا و عشایر در سطح ملی حایز رتبه برتر شدند که ۲ روستا از جمله روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای اسفندیار شهرستان طبس متعلق به خراسان جنوبی است.

قناعت به فضای تعاملی در حوزه فرهنگ و دستگاه‌های متولی فرهنگ با اداره کل ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در ارزیابی اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بین ۳۳ اداره کل رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارتقای رتبه اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی از سه به ۲ کشور، حمایت از جذب نیرو برای ادارات فرهنگ و ارشاد، صدور مجوز هنرستان هنرهای زیبا برای پسرانه و احداث ساختمان برای هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه در استان شد.

وی همچنین برای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت: این استان فرهنگی ظرفیت برگزاری این همایش ها را دارد.

استاندار خراسان جنوبی خوستار تامین اعتبار ملی برای تالار شهر بیرجند شد

 داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر  هم در این مراسم از هنر به عنوان تاج سر آفرینش یاد کرد و گفت: تمام بزرگان دینی و علمی به این هنر آراسته بوده اند.

وی افزود: هنر مسئله بسیار مهمی در تاریخ کشور و جهان است برای اینکه ما دنیای خودمان را به پنج شیوه از جمله علم، فلسفه، دین، عرفان یا هنر تقسیم می‌کنیم.

اصالت خانوادگی داریوش ارجمند این هنرپیشه نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به روستای گل فریز استان خراسان جنوبی برمی‌گردد.

 داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش بازتاب خراسان ،هفته فرهنگی استان خراسان جنوبی از هفتم تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار، خراسان جنوبی «دیار علم و ایمان» نامگذاری شده است.