مصدومیت یک نفر بر اثر ترس از زلزله در نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: در پی وقوع زلزله ۴.۵ ریشتری امروز که کانون آن روستای تیغدر مرز بین نهبندان و سربیشه بود، یک نفر بر اثر ترس از زلزله مصدوم شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،ابوالفضل ایروانی روز چهارشنبه گفت: این فرد از اهالی روستای نائمه بخش سرداران شهرستان نهبندان حین حرکت دچار مصدومیت شد و توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی گفت: همچنین یک منزل مسکونی قدیمی در پی وقوع زلزله امروز تخریب شد اما خسارت جانی گزارش نشده است.

فرماندار نهبندان با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای امدادی در این شهرستان آماده باش هستند افزود: ظرفیت اردوگاهی هم در حال افزایش است تا بتوانیم کل منطقه تحت تاثیر زلزله را پشتیبانی کنیم.

وی بیان کرد: مردم روستاهای تیغدر، نائمه و توتسک به خاطر ترس از زلزله در فضای باز هستند و تلاش می‌کنیم با افزایش ظرفیت چادرهای اردوگاهی زمینه اسکان اضطراری فراهم شود.

زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه امروز در سایت مرکز لرزه نگاری کشوری به نام سربیشه ثبت شد که به گفته مسئولان محلی کانون این زمین لرزه روستای تیغدر در مرز بین شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است و مربوط به بخش سرداران شهرستان نهبندان می‌شود.

زمین لرزه‌ پنج ریشتری نیز ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز گذشته حوالی شوسف در شهرستان نهبندان را لرزاند که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان) شوسف را لرزاند که پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد به طوری که بعد از زلزله امروز پنج پس لرزه در شوسف نهبندان ثبت شده و بزرگترین آنها ۳.۷ ریشتر بوده است.

بیشترین مناطق تحت تاثیر زلزله در شهرستان نهبندان روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران است که این زمین لرزه‌ها بنابر اعلام مسئولان، خسارت چندانی نداشته و باعث ترک خوردگی برخی منازل شده است.