برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر آذر ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خانه فرهنگ بیرجند به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص مرکز استان تکمیل شده و آماده افتتاح در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،علی فرخنده روز چهارشنبه در نشست خبری از سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان خبر داد و افزود: در این سفر خانه فرهنگ‌ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد که نقش موثری در افزایش فضای فرهنگی استان دارد.

وی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته فرهنگی خراسان جنوبی به این استان سفر می‌کند و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه‌های این سفر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: هفته فرهنگی استان با شعار محوری « خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان» از هفتم آبان آغاز شد که تا ۱۴ آبان‌ ادامه دارد و در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی با حضور وزیر از کتاب شهدای هنرمند استان (هنر مردان خدا)، نماهنگ سید سپاه خراسان با صدای صادق آهنگران درخصوص شهید سید احمد رحیمی از شهدای هنرمند استان و اولین کتاب قرآن با قلم استاد نیک‌بین رونمایی می‌شود.

وی بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان جنوبی، شرکت در جشن آتشونی، نشست اختصاصی با دستگاه‌های فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و خانواده شهید، بازدید از مجموعه خوشنویسی اساتید استان را از دیگر برنامه‌های سفر محمدمهدی اسماعیلی به این استان ذکر کرد.

فرخنده اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر، پرداختن به گویش محلی، غذای سنتی، مد و لباس در حوزه بوم خراسان جنوبی، پرداختن به حوزه‌های هنری، صنایع دستی و فرهنگی استان از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی استان است.

وی گفت: نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان جنوبی عصر امروز در فرهنگسرای شهر بیرجند برپا می‌شود و مراسم اختتامیه آن با حضور هنرمندان مطرح کشوری و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه تمام ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

وی گفت: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که اتمام آنها حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد و نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرخنده از تالار بزرگ شهر بیرجند به عنوان پروژه نیمه تمام و شاخص دیگر در استان نام برد و افزود: برای اتمام این پروژه که دارای هفت درصد پیشرفت فیزیکی بوده نیاز به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار ملی است.

وی با اشاره به تحولات فرهنگی در استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به لحاظ عملکرد در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی بین ۳۱ استان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اخذ مجوز برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه ۲۸ آذر ماه به مدت چهار روز اجرا می‌شود.