تدوین سند توسعه ۴۵ دهستان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی برای ۴۵ دهستان استان تدوین و تهیه شد. 


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان،محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در همایش نکوداشت روز آمار و برنامه ریزی در تالار پیام نور بجنورد اظهار کرد: سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه تهیه و تدوین شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش برنامه ریزی در توسعه هر منطقه افزود: برنامه ریزی از ارکان توسعه هر جامعه است، جامعه در تمام ارکان برای توسعه نیاز به برنامه ریزی و آمار دارد.

استاندار خراسان شمالی افزود: تمام ارکان جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نیازمند برنامه ریزی است.

همایش نکوداشت روز آمار و برنامه ریزی امروز با حضور مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز ملی آمار ایران و مسوولان استانی در تالار پیام نور بجنورد برگزار و در این همایش از ۱۰ نفر از برترین های آمارگیران، بازبینان، پاسخگویان و رابطان دستگاه های اجرایی خراسان شمالی تقدیر شد.

به گزارش بازتاب خراسان ،خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است که همین جمعیت زیاد اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است و رسیدگی به این جوامع چرخ استان را هم خواهد چرخاند.