برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در قاین خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، حمید عباس‌زاده صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهرستان قائنات، به عنوان پایتخت و قطب تولید زعفران و زرشک در دنیا شناخته می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: این دو محصول ارزشمند که به نام‌های طلا و یاقوت سرخ نیز شناخته می‌شوند، دو ماده خوراکی مفید و با خواص درمانی متعدد در علم تغذیه معرفی شده‌اند.

عباس زاده با اشاره به اینکه این دو ماده دارای ارزش غذایی بالایی نیز بوده و یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در سفره ما ایرانیان هستند، افزود: زعفران و زرشک علاوه بر خواصی که دارند، با طعم لذیذ و خوشمزه طرفداران زیادی داشته و کمتر کسی به مصرف آن‌ها تمایل نشان نمی‌دهد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائنات ادامه داد: با عنایت به برگزاری جشنواره زرشک و زعفران در قاین، این اداره به عنوان مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی، اقدام به برگزاری جلسه‌ای با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و هماهنگی‌های بعدی کرد.

عباس‌زاده یادآور شد: با توجه به تاریخ تعیین شده برای برگزاری جشنواره که ۳۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود، برنامه‌ریزی کامل برای برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران انجام شد.

وی افزود: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه جانبی قدمی در راستای معرفی این محصول ارزشمند خراسان جنوبی برداریم.