ورزش که از مهمترین ارکان تامین شادابی و سلامت جسم و روح

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش پدیده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری است که ترویج آن به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر با افزایش کارآمدی اجتماعی، ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،جواد قناعت روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت "هفته تربیت بدنی و ورزش" به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "توصیه‌ ما به همه‌ مردم این است که ورزش کنند. البته از میان همه‌ ورزش‌ها توصیه‌ ورزش خاصی را نمی‌کنیم. هر کس به هر ورزشی که دوست دارد و با وضع و طبیعت و امکانات او متناسب است، بپردازد. "

وی افزود: ورزش که از مهمترین ارکان تامین شادابی و سلامت جسم و روح شناخته شده، زیربنای سالم سازی جامعه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی به شمار می‌آید و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قلمداد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ورزش پدیده‌ای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری است که ترویج آن به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر با افزایش کارآمدی اجتماعی ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارد و با پرورش نیروی انسانی توانمند، سالم و با روحیه، در شتاب بخشیدن به روند تعالی و پیشرفت جامعه بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: بدون تردید داشتن ورزشکاران حرفه‌ای که به ورزش قهرمانی روی آورده و در آوردگاه‌های ملی و بین المللی به رقابت با حریفان خود می‌پردازند، از امتیازات ارزشمند هر خطه است و به عنوان ظرفیتی بی نظیر در معرفی توانمندی‌ها به شمار می‌رود.

قناعت ادامه داد: اینجانب ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، از مساعی و تلاش‌های تمامی مدیران ورزشی، دست اندرکاران هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و به طور کلی جامعه بزرگ ورزش استان در تامین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی تقدیر و تشکر کرده، از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون همگان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور مسئلت دارم.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد که نوجوانان و جوانان ورزشکار خراسان جنوبی با به منصه ظهور رساندن توانمندی‌های خود در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی، بیش از پیش در معرفی ظرفیت‌های بی نظیر این خطه زرخیز و در نتیجه کمک به توسعه استان، موفق و مؤید باشند.

به گزارش بازتاب خراسان ،۲۶ مهر در تقویم رسمی کشور روز "تربیت بدنی و ورزش" نام گرفته و آغاز هفته‌ای با همین نام است.