ابلاغ ۱۵ طرح آموزشی و تربیتی به مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای ۱۵ طرح آموزشی، پرورشی، تربیتی، عقیدتی و فرهنگی در سال تحصیلی جاری به مدارس استان ابلاغ شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در سومین نشست کمیته استانی همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: ارتقای فعالیت‌های طرح امین در مدارس، تقویت ارتباط جامعه دانش آموزی با علما و مراجع، اجرای طرح تربیتی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ نماز در مدارس از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی بر شفاف سازی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و ارتقای شاخص‌های تربیتی مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای کیفیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، اجرای طرح اعزام مناسبتی مبلغان و سخنوران دینی به مدارس در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم جذب افراد توانمند برای پاسخگویی به شبهات دینی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی دانش آموزان ادامه داد: غفلت از حوزه تربیتی و نبود پاسخگویی به نیازها و شبهات دانش آموزان، زمینه سوء‌استفاده جریان نفاق برای فتنه انگیزی و غبارآلود کردن فضا را فراهم می‌آورد.

وی از طرح امین به عنوان طرحی اثرگذار در تربیت دانش آموزان مدارس یاد کرد و گفت: تبیین دقیق آموزه‌های دینی مهمترین وظیفه مسئولان آموزشی و تربیتی است.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: مسجد، مدرسه و منزل سه رکن اصلی تربیت دینی دانش‌آموزان است و در این میان معلمان مدارس و روحانیون نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند.

وی همچنین امروز در نشست شورای ورزشی مدارس استان گفت: آموزش و پرورش خراسان جنوبی ظرفیت برگزاری مسابقات دانش آموزی در سطح ملی و رشته‌های مختلف را داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر طرح‌های ورزشی مانند طرح شهید خرازی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری، طرح شهید طوقانی با هدف تقویت ورزش پهلوانی در دوره ابتدایی و دختران آفتاب به منظور توسعه رشته‌های ورزشی بانوان در مدارس و سالن‌های ورزشی استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک کانون متشکل از دانش آموزان پسر دوره ابتدایی در مرکز استان برای اجرای هرچه بهتر طرح شهید طوقانی و توسعه ورزش پهلوانی فعالیت می‌کند.

موسوی‌نژاد بر برنامه ریزی اصولی در حوزه تربیت بدنی و سلامت به منظور توسعه کانون‌های تندرستی، اصلاح ناهنجاری‌های قامتی و حرکات اصلاحی، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و فرهنگیان و افزایش سواد حرکتی نسل آینده ساز تاکید کرد و افزود: برای توسعه سلامت جسم و افزایش نشاط مدارس، لازم است فعالیت‌های تربیت بدنی و مسابقات دانش آموزی در رشته‌های متنوع از مدرسه تا ملی توسعه یابد.

وی گفت: طرح نشاط با رویکرد توجه به ورزش آغازین، حیاط پویا و فعالیت‌های حرکتی درون کلاسی به مدت ۲۰ دقیقه در مدارس استان اجرا می‌شود و در سال تحصیلی جاری بیش از ۶۰ هزار و ۵۶۰ دانش آموز دختر و پسر در المپیاد ورزش‌های درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آزادسازی ۱۵ مجموعه ورزشی در سال تحصیلی جاری برای اجرای طرح شهید خرازی خبر داد و افزود: امسال در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، عملیات اجرایی ۳۷ طرح ورزشی در مدارس و مجموعه‌های ورزشی دانش آموزی استان کلید می‌خورد که مهمترین آنها احداث زمین چمن مصنوعی شهرستان‌های بشرویه و نهبندان، کف پوش روباز شهرستان‌های بیرجند و طبس است.

وی بیان کرد: موفقیت‌ها و کسب عناوین اول تا سوم کشور توسط دانش آموزان ورزشکار با نیاز ویژه، احداث یک سالن ورزشی اختصاصی برای این دانش آموزان در مرکز استان را ضروری ساخته است.