راهیابی نمایش جام حذفی به بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از راهیابی نمایش جام حذفی به بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر خبر داد.
راهیابی نمایش جام حذفی به بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر
به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، سیدعلی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ۹ اسفندماه در سخنانی بیان کرد: هیئت‌داوران انتخاب جشنواره، متشکل از سعیدرضا خوش‌شانس، افشین زارعی و سیدمهدی فرجامی پس از بازبینی ۷۵ فیلم تئاتر صحنه‌ای، ۱۱ اثر را به بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر معرفی کردند.

وی افزود: نمایش «جام حذفی» کاری از هنرمندان شهرستان طبس و به نویسندگی میثم صدرا و علی حمیدیان‌فر نیز در بین این آثار قرار گرفت.

زمزم با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره در روز ۱۶ اسفندماه و مراسم اختتامیه در روز ۱۹ اسفندماه برگزار می شود، ادامه داد: نمایش‌های برگزیده در طی این چهار روز به رقابت خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، نمایش «جام حذفی»، کار برگزیده‌ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر استان و اثر معرفی‌ شده به جشنواره‌ تئاتر فجر ۱۴۰۰ است که توانست عناوینی چون: رتبه‌ی دوم کارگردانی، رتبه‌ دوم نمایشنامه‌نویسی، رتبه‌ اول طراحی صحنه، رتبه‌ی دوم بهترین بازیگر مرد، رتبه‌های دوم و سوم بهترین بازیگر زن و بهترین طراحی پوستر و بروشور را در این دوره از جشنواره کسب کند.

در این نمایش که به‌صورت گروهی آماده‌ اجرا شده، رویا رمضان‌پور، مرتضی عابدیان، محمدصادق خطیبی، محمد نخعی، مینا آجری، فاطمه باقری، سجاد جنتیان طبسی مقدم و سیدعلی حجتیان به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «جام حذفی» روایت یک خانواده است که در موقعیت خاصی در یک بعدازظهر در حال دیدن دربی فوتبال بین پرسپولیس و استقلال هستند و شب قرار بر حضور خواستگار برای دختر خانواده است. در این موقعیت حساس کل‌کل فوتبالی بین دو پسر خانواده بالا می‌گیرد و شاهد تأثیر این اتفاق به ‌ظاهر ساده در آشکار شدن شکاف‌های درون خانواده هستیم.