مدیریت ترافیک در شهر بیرجند نیازمند پایش تصویری است

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: نصب تجهیزات برای پایش تصویری ترافیک شهر بیرجند با توجه به شدت تصادفات به ویژه نقاطی مانند بلوار پیامبر اعظم (ص) ضروری است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،سردار حسن شجاعی‌نسب روز سه‌شنبه در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که به مناسبت هفته انتظامی در بیرجند برگزار شد افزود: تصادفات به ویژه در بلوار پیامبر اعظم شهر بیرجند لایه‌های مختلفی دارد لذا اقدامات سلبی پلیس راهور و خدمات شهرداری در نصب علایم ترافیکی کفایت نمی‌کند.

وی گفت: باید خانواده‌ها نیز قانونمندی در رانندگی را مورد توجه قرار دهند و مدارس در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک پای کار باشند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود همه توفیقاتی که در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته‌ایم اما در برخی حوزه‌ها از جمله نظم و انضباط ترافیکی دچار خلاء و عقب‌ماندگی هستیم.

وی افزود: شهر بیرجند در کشور به تمیزی معروف است اما بحرانی بودن تصادفات در این شهر زیبنده نیست پس همه دغدغه‌مندان در راستای کاهش مشکلات ترافیکی باید تلاش کنند.

سردار شجاعی‌نسب با بیان اینکه طبق فتوای امام راحل تخلفات رانندگی حرام است و باید این مساله تبیین شود گفت: یکی از دغدغه‌های شبانه روزی نیروی انتظامی مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات است.

وی ادامه داد: نصب تجهیزات ترافیکی از سوی شهرداری و تلاش مدیران استان در حوزه بهسازی راه‌ها جای تقدیر دارد و امیدواریم که گروه‌های هدف تاثیرگذاری مناسبی در فرهنگ ترافیک داشته باشند.