موافقت شورای شهر بیرجند با ساخت ، مینی پارک کودکان بهزیستی

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: درخواستی مبنی بر نیاز کودکان و نوجوانان مجتمع الزهرا (س) بهزیستی شهرستان بیرجند برای ساخت مینی پارک به صحن شورا ارایه شد که مورد موافقت همه اعضای شورا و شهردار قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد روز سه‌شنبه افزود: با توجه به موقعیتی که کودکان در این مجتمع بهزیستی دارند همه اعضای شورای شهر به این درک رسیدند که ساخت یک مینی پارک در این مجتمع برای شادی و نشاط کودکان ضروری است.

وی اظهار کرد: این مصوبه بعد از بررسی در کمیته تطبیق برای اجرا به شهرداری بیرجند ارجاع خواهد شد.

مسئول مجتمع حمایتی الزهرا (س) بهزیستی شهرستان بیرجند هم گفت: یکی از نیازهای کودکان این مجتمع یک پارک کوچک است تا همچون دیگر شهروندان فرصت شادی و تفریح داشته باشند.

معظمه حسن‌پور با اشاره به دیداری که بتازگی کودکان مجتمع الزهرا با اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند به مناسبت روز جهانی کودک داشتند افزود: اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند با ساخت یک مینی پارک در مجتمع حمایتی الزهرا موافقت کردند.

وی گفت: این کودکان در فضای آپارتمان مانند محبوس هستند لذا نیاز است همچون دیگر شهروندان از فضای شاد برای بازی و تفریح استفاده کنند.

مسئول مجتمع حمایتی الزهرا (س) بهزیستی شهرستان بیرجند ادامه داد: قسمتی از حیاط پشت مرکز را می‌توان شبیه یک پارک کوچک کرد تا فضا برای بازی کودکان فراهم شود اما چون اعتبارات مرکز محدود است شورای شهر و شهرداری برای تامین وسایل و تجهیزات قول مساعد داده است.

وی گفت: مجتمع الزهرا دارای بخش‌های مختلف از جمله شیرخوارگاه خاتم الانبیا است که نوزادان تا سن ۶ سالگی نگهداری می‌شوند اما همه تلاش ما بازگشت به محیط خانواده یا فرزندخواندگی این کودکان است.

حسن‌پور افزود: مرکز کودکان کار و خیابان هم در این مجتمع فعال است که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در خیابان‌ها جمع آوری و به این مرکز منتقل می‌شوند لذا اگر خانواده آنها شرایط نگهداری را داشته باشند باز می‌گردند وگرنه در مراکز شبه خانواده پذیرش می‌شوند.

وی گفت: خانه سلامت از دیگر بخش‌های این مجتمع بوده که پناهگاهی برای دختران در معرض آسیب است لذا این افراد از ۶ سال به بالا تا زمان تعیین تکلیف خانواده نگهداری می‌شوند.

مسئول مجتمع حمایتی الزهرا (س) بهزیستی شهرستان بیرجند ادامه داد: خانه امن هم به زنان و دختران خشونت دیده تعلق دارد که افراد درگیر همسرآزاری به این خانه آمده و تا زمان برقراری امنیت در خانواده نگهداری می‌شوند.