تکمیل مرکز ناباروری خراسان‌شمالی؛ پایانی بر دلواپسی زوج‌های جوان

مرکز درمان ناباروری بجنورد با نگاه عدالت محور دولت سیزدهم تجهیز شد و به سرگردانی بسیاری از زوج‌های جوان خراسان‌شمالی در مراکز درمانی کلانشهرها پایان داد و در یکسال گذشته با استفاده از روش‌های نوین پزشکی، ۹۹ زوج جوان را بارور و امید را به زندگی آنها بخشید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،«آی یو ای»، «آی وی اف»، «اهدای تخمک»، «رحم اجاره ای» و «لاپاراسکوپی» واژه های تشکیل دهنده داستان غم انگیز ناباروری است که زوج های نابارور برای رسیدن به آرزوی خود با آن آشنایی دارند.

این داستان زمانی غم انگیز تر می شود که فصل هایی همچون سرگردانی در کلانشهرها و متحمل شدن هزینه های گزاف نیز برای چشیدن لذت فرزندآوری داشته باشد.

فصل هایی که به مدد اقدامات امیدآفرین دولت حدودا ۲ سالی است که از داستان غم انگیز ناباروری در خراسان شمالی حذف شده و مقدمات آغاز فصل جدید فرزندآوری بدون دغدغه را فراهم کرده است.

این داستان غم انگیز از این قرار است که بسیاری از زوج های نابارور خراسان شمالی جدای از استرس ها و سختی های درمان برای دریافت خدمات تخصصی راهی استان های همجوار و کلانشهرها می شدند که در بسیاری از موارد به اذعان کارشناسان سرگردانی و هزینه های گزاف آن ها را از ادامه درمان نیز منصرف می کرد.

مرکز درمان ناباروری بجنورد در سال ۱۳۹۷ احداث و بخشی از تجهیزات این مرکز تهیه شده بود اما به‌دلیل نبود تجهیزات، خدمات ارایه شده در آن مرکز درمانی به روش ابتدایی و "آی یو آی" بود که با توجه به اهمیت امر جوانی جمعیت و رویکرد جهادی دولت در تخصیص اعتبارت، تجهیزات این مرکز درمانی با ۱۰۰ میلیارد ریال بعد از سال ها بلاتکلیفی خریداری شد.

تجهیز مرکز درمان ناباروری در کنار پرداخت تسهیلات برای کاهش هزینه های درمانی و چتر حمایتی بیمه موجب شده تا امروز ۹۹ خانواده خراسان شمالی نیز طعم شیرین فرزند را بچشند و امید دیگر زوج های نابارور برای فرزندآوری بیش از پیش افزایش یابد.