موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی به بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی زعفرانیه به محدوده شهر بیرجند خبر داد و گفت: با این تصمیم مشکل تامین زمین در بیرجند رفع شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: امروز در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری، مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان درخصوص الحاق اراضی زعفرانیه بیرجند برای تامین زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در شهر بیرجند و در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در مجموع ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت زمین ثبت نام کرده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار نفر از افراد متقاضی، واجد شرایط شناخته شده‌اند گفت: برای پنج هزار نفر از متقاضیان زمین تامین شده است.

وی تصریح کرد: با الحاق جدیدی که رقم خورد، مشکل کمبود زمین برای واگذاری رفع خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: امیدواریم با تصویب الحاق اراضی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، بلافاصله ابلاغ قرارداد مشاور برای تهیه طرح انجام شود تا حداکثر تا یک ماه آینده، طرح تصویب و زمین‌ها آماده واگذاری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: صبح امروز (دوشنبه) یازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به ریاست معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد که با تصویب اعضای شورا، الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه به شهر بیرجند مورد موافقت قرار گرفت.

میرمحمد مودی افزود: با الحاق این ۲۶۴ هکتار مشکل تامین زمین مورد نیاز متقاضیان قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند برطرف می‌شود و در کوتاه ترین زمان نسبت به اقدامات بعدی برای واگذاری اقدام خواهد شد.