ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل محور بجنورد- جنگل گلستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن ملی برای تکمیل جاده بجنورد- جنگل گلستان ابلاغ شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،مرتضی بهزادفر روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این میزان اعتبار برای شتاب بخشی در تکمیل جاده بجنورد- جنگل گلستان پس از سفر رییس برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ شده و جدای از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای چهار استان سهیم در اجرای این طرح است.

به گفته وی؛ تاکنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تخصیص یافته است.

بهزادفر تصریح کرد: این اعتبار به صورت نقدی تخصیص یافته و مختص اجرای این طرح در خراسان شمالی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی یادآور شد: در سفر دولت به استان هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح راهسازی بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد که این اعتبار تا ۱۴۰۳ تخصیص می یابد.

به گزارش بازتاب خراسان، طرح چهارخطه محور بجنورد- جنگل گلستان ( موسوم به جاده مرگ ) به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استان‌های شمالی کشور با گذشت ۱۳ سال به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود که این طرح با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جان دوباره ای گرفت.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال هاست در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.

این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

اکنون ۲۲ کیلومتر در محدوده تونل تا آرمادلو، چمن بید تا روستای زمان صوفی و نیز ۲ کیلومتر قبل از چمن بید به صورت ۲ طرفه است که البته این قطعات پیمانکار دارد و پروژه در دست انجام است.

این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.

این محور علاوه بر اینکه برای مردم خراسان شمالی اهمیت دارد، به عنوان راه ملی و حتی بین المللی دارای اهمیت و سرعت دادن به اجرای آن از مطالبات مردمی است چرا که این مسیر از شرقی ترین مرزها تا غربی ترین مرزهای کشور را پوشش می دهد و ارزش ترانزیتی دارد.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.