۱۳ فایده‌ی بی‌نظیر مصرف روزانه‌ی تخم‌مرغ برای سلامتی بدن

۱۷ مهر، روز جهانی تخم مرغ است که به همین بهانه جالب است با ۱۳ فایده بی نظیر تخم مرغ آشنا شویم.


گزارشی از : حمید رضاتاکی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان،فرقی ندارد تخم‌مرغ را به شکل نیمرو مصرف کنید یا به سراغ پخت آب‌پز و املت بروید، این ماده‌ی غذایی خوشمزه در هر صورت دارای فواید بسیاری است و می‌تواند به‌عنوان یک صبحانه‌ی مقوی رژیم غذایی شما را دگرگون کند.

تخم‌مرع یک منبع غنی و سرشار از پروتئین و اسید‌های آمینه است و به همین دلیل می‌تواند به سیر نگه داشتن انسان کمک کند.
با مصرف تخم‌مرغ در آغاز روز می‌توانید انرژی بیشتری داشته باشید و هنگامی که به محل کار یا تحصیل می‌روید کمتر با سروصدای شکمتان و احساس گرسنگی روبه‌رو شوید.

امروزه تخم‌مرغ یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌ها به شمار می‌رود و کم‌وبیش در هر رژیمی پیدا می‌شود تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A و B۱۲ است که سیستم ایمنی بدن و کارکرد سایر اندام‌ها را بهبود می‌بخشند. زرده‌ی تخم‌مرغ هم یک منبع فوق‌العاده از ویتامین D است که به محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. برخی کارشناسان ادعا دارند با مصرف مرتب تخم‌مرغ هنگامی که سرما می‌خورید یا آنفولانزا می‌گیرید می‌توانید سریع‌تر بهبودی پیدا کنید.

افزون بر این‌ها، تخم‌مرغ حاوی سلنیوم و روی هم هست. این دو ماده‌ی معدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کارکرد مناسب مغز، ذهن و سیستم باروری مردان و زنان مهم و ضروری هستند.

بنابراین، شما با مصرف روزانه‌ی تخم‌مرغ می‌توانید زندگی سالم‌تری داشته باشید و سالیان سال از بیماری‌ها و مشکلات گوناگون برای سلامتی در امان بمانید.

تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی کامل است که شامل همه‌ی ۹ اسید آمینه‌ی ضروری می‌شود و می‌تواند فرآیند ساخت، رشد و ترمیم ماهیچه‌های بدن را سرعت ببخشد.
جدا از بحث پروتئین، تخم‌مرغ همچنین شامل مواد مغذی دیگری از جمله ویتامین B۱۲، فسفر، ریبوفلاوین و چربی‌های سالم می‌شود. این مواد مغذی به شما کمک می‌کنند زندگی سالم‌تری داشته باشید و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هم پیشگیری کنید.

افزایش انرژی و شادابی روزانه، تقویت سیستم ایمنی بدن با تأمین ویتامین‌های A، D و E، بهبود کارکرد مغز و ویژگی‌های شناختی انسان با تأمین امگا ۳ بدن، کاهش التهابات بدن، کمک به درمان بیماری‌های قلبی و آلزایمر، کنترل سطح کلسترول خون، حفظ سلامت پوست و موی و جلوگیری از ریزش مو، چربی‌سوزی و کاهش وزن سریع، کمک به احساس سیری و جلوگیری از پرخوری، کاهش سطح استرس و اضطراب، کمک به درمان تبخال و دیابت و فشار خون بالا، بهبود سلامت و کارکرد چشم‌ها، بهبود سلامت کبد مفید است، تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها با ویتامین D، از شناخته‌ترین فواید مصرف روزانه تخم مرغ است.

مصرف روزانه‌ی تخم‌مرغ در کنار ورزش روزانه می‌تواند یکی از بهترین راهکار‌ها برای حفظ سلامت جسم و روان مان باشد.

نکته حائز اهمیت در مورد مصرف روزانه تخم مرغ این است که باید بدانیم تأثیر تخم‌مرغ روی سطح کلسترول خون می‌تواند برای هر فرد متفاوت با فرد دیگر باشد. در نتیجه اگر به بیماری‌های قلبی یا دیابت دچار هستیم بهتر است هر روز تخم‌مرغ مصرف نکنیم و در این خصوص از پزشک مشورت بخواهیم.