ثبت جشنواره بازیهای بومی و محلی روستای گستج شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس اظهارداشت: جشنواره بازی های بومی و محلی شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره 2020917 بصورت استانی به ثبت رسید و گواهینامه صادره به استان ابلاغ شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،کاظم شبنم زاده گفت: با توجه به برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی در سالیان گذشته در روستای گستج، این جشنواره در سطح استانی به ثبت رسیده که در صورت تداوم برگزاری جشنواره، امکان ثبت آن در سطح ملی نیز وجود دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما برای رونق گردشگری مبتنی بر فرهنگ در فردوس، بهره‌گیری از ظرفیت رویدادها و جشنواره‌های بومی محلی و برندسازی این رویدادها در عرصه گردشگری است که کار شناسایی و دسته‌بندی این برنامه‌ها آغاز شده و و تاکنون دو اثر ارزشمند این شهرستان در سامانه و تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

شبنم زاده تصریح‌ کرد: با توجه به رشد بوم‌گردی‌ها و احیای صنایع دستی و گردشگری در برخی از روستاها و مناطق شهرستان و تلاشی که برای رونق این بخش از فعالیت‌های اقتصادی در حال انجام است، توسعه اقتصاد و اشتغال روستاها با تکیه بر گردشگری روستایی و رویدادمحور راهبردی اصولی است که با برندسازی جشنواره و رویدادهای بومی و محلی استان به نتیجه خواهد رسید.
وی تاکید کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان و شهرستان در جهت معرفی این‌گونه آیین‌ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به‌عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری خراسان جنوبی به شمار می‌رود.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی در بازه زمانی یک تا چهار فروردین ماه به‌منظور معرفی توانمندی‌های شهرستان و به‌ویژه شناساندن آداب و رسوم روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی متولی و با همکاری شورای اسلامی و دهیاری و اهالی خونگرم روستای گستج برگزار می‌شود.

شبنم زاده ضمن تشکر از حمایت فرماندار و همکاری بخشداری اسلامیه و شورای اسلامی و دهیار روستای گستج و پیگیری و توجه ویژه مدیر کل استان در ثبت این رویداد مهم در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، بر استمرار برگزاری این رویداد در سطح ملی تاکید و خواستار همکاری همه جانبه همه دستگاههای و همشهریان گرامی در برگزاری این رویداد به منظور معرفی ظرفیت های شهرستان و جذب گردشگر شد.