فرماندار شهرستان فردوس: با جدیت موضوع نظارت بر پرداخت تسهیلات پیگیری شود

فرماندار شهرستان فردوس و رئیس کمیته اشتغال شهرستان نظارت بر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد: با جدیت موضوع نظارت بر پرداخت تسهیلات را پیگیری کنند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،وی در ادامه ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی که به تعهدات خود در تحقق اشتغال شهرستان عمل کرده اند مهلت یک ماهه ای را برای ثبت تعهدات اشتغال دستگاه‌هایی که تعهدات آنان زیر ۵۰ درصد است تعیین کرد تا تعهدات خودرا ثبت نمایند و در این باره بیان داشت: ضمن تقدیر از دستگاه‌های فعال در صورت عدم انجام تعهدات دستگاه‌ها، این موضوع رسانه ای خواهد شد.

فرماندار فردوس گفت: در حوزه اشتغال خانگی برای تحقق شعار "فردوس شهر کار در خانه" باید گفتمانی در راستای شناسایی ظرفیت ها انجام شود.

وی با بیان این مطلب که زمینه تولید محصولات متنوع در شهرستان فراهم ولی زمینه بازار و فروش آن در شهرستان دچار مساله است،ادامه داد: دستگاه هایی که می‌توانند در حوزه اشتغال نمایشگاهی ایجاد کنند با برنامه ریزی منظم و با هماهنگی فرمانداری برای این موضوع اقدام کنند.

نخعی؛ معاون اشتغال کمیته امداد استان در این جلسه گفت: نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) ازحمایتی به توانند سازی تغییر یافته و در همین راستا در سال گذشته ۷۴۰۰ نفر در استان مشغول به کار گردیدند و در شهرستان نیز جمعا از ابتدای سال ۷۱ فرصت شغلی معادل ۶۸درصد تعهدات اشتغال کمیته امداد تاکنون محقق شده است.

صولتی؛ دبیر کمیته اشتغال شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون با همت دستگاه‌های اجرایی ۳۸۸ فرصت شغلی معادل ۳۷،درصد از تعهد اشتغال شهرستان محقق گردیده که این رقم از میانگین تعهد اشتغال استان بالاتر می‌باشد.
وی گفت: در سال‌جاری ۳۱طرح مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی گردیده اند که در مرحله پرداخت است.

در این جلسه ۳۸ طرح جدید مشاغل خانگی با اعتباری به میزان ۹میلیارد تومان مطرح و مصوب گردید و همچنین مقرر گردید موضوع تسهیلات نان سنتی بعد از تعیین تکلیف آرد مصرفی جهت تایید نهایی به کمیته اشتغال استان معرفی گردند.