نواختن زنگ مهرمقاومت و ایثار،در۲هزارو۴۰۰مدرسه استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زنگ مهر، مقاومت و ایثار صبح امروز، همزمان با سراسر کشور، دربیش از ۲هزار و ۴۰۰ مدرسه استان نواخته شد و بیش از ۱۹۵ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی، آغاز بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفته و با حضور در کلاس های درس قدم در راه کسب علم و معرفت گذاشتند.
سید علیرضا موسوی نژاد، صبح امروز، اول مهرماه، در آیین نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت مرکز استان که با حضورعطاران، نماینده وزیرآموزش و پرورش،قناعت استاندار و تنی چند از اعضا شورای آموزش و پرورش و دیگرمسئولین استانی،در دبیرستان دخترانه دوره اول سمانه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ۸ سال دفاع مقدس، مظهر ایمان، امید، استقامت و دلدادگی ملت قهرمان ایران به اسلام، میهن اسلامی و انقلاب اسلامی است.

وی، با اشاره به توانمندی ها و افتخارات دانش آموزان و فرهنگیان استان در عرصه های مختلف و کسب عناوین برتر کشور، عنوان کرد: دانش آموزان بهارستان علم و ادب با تلاش ، پشتکار امیدوارانه در مسیر کسب علم و معرفت گام بر می دارند و با ایمان برای فتح قله های کمال به سوی سعادت حرکت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از معلمان خطه ی قهستان زمین به عنوان مظاهر عشق، ایمان، هنر، فداکاری و ایثار در عرصه تعلیم و تربیت آینده سازان انقلاب اسلامی، یاد کرد و افزود: ایمان، امید،  فرهنگ، ادب و کمال جامعه وابسته به وجود معلمین است و اگر این عضو ارزشمند نباشد هیچ کدام از این صفات متعالی نیز در جامعه وجود نخواهد داشت.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از واریز ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مدارس استان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید،خبر داد و تصریح کرد: از این مبلغ،۴میلیارد تومان به سرانه مدارس شبانه روزی، ۳میلیارد تومان مربوط به سرانه مدارس عادی و ۵۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به سرویس های ایاب و ذهاب می باشد.
از نماهنگ دانش آموز شاهدم رونمایی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از رونمایی نماهنگ دانش آموز شاهدم در مراسم آیین بازگشایی مدارس استان و آغاز بهار تعلیم و تربیت خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، علی سرزهی اظهار کرد: این نماهنگ کار گروه سرود دانش آموزی مصباح است که شعر آن توسط سید محمد قاسم صادقی سروده و ملودی سازی شده است.

وی با بیان این که با بیان این که سجاد رسایی وظیفه تنظیم این نماهنگ را برعهده داشت، افزود: نماهنگ دانش آموز شاهدم با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری آفرینش های رسانه ای آیینه و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهیه و تولید شده است.

برخورداری از مدارس قوی لازمه ی پایه گذاری ایران قدرتمند در گفتمان جهانی

به گزارش بازتاب خراسان ،مصطفی عطاران در آیین نمادین نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت که با حضور قناعت، استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان و تنی چند از اعضای شوراو دیگر مسئولین استان در دبیرستان سمانه بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: مدارس خراسان جنوبی، مراکز علم، ایمان، امید و نشاط هستند.

وی، با بیان این که محور اجرای سند تحول در نظم تعلیم و تربیت اسلامی، مدارس هستند، اذعان کرد: باید این تحول، با مشارکت جهادی و حضور فعال مدیران و معلمان  مدرسه رقم بخورد.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تلاش های مذبوحانه دشمن در ایجاد  گسست بین نسلی در جامعه ایران اسلامی و تغییر هویت فردی، اجتماعی و مذهبی نوجوانان ایران زمین، تصریح کرد: هدف دشمن در غبار آلود سازی فضای ایران با ابرهای فتنه، تداوم تعطیلی مدارس و اخلال در فرایند تعلیم و تربیت بود،چرا که به خوبی فهمیده است ایران قوی با داشتن مدرسه قوی تحقق پیدا می‌کند