بهره برداری از ۵۶ طرح آموزشی در خراسان جنوبی

۵۶ طرح آموزشی، همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،همزمان با تحویل ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی بهره برداری از ۵۶ طرح آموزشی در خراسان جنوبی رئیس جمهور، ۵۶ طرح آموزشی نیز در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
این مراسم در بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این طرح‌ها که همزمان با سراسر کشور و برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ۵۶ فضای آموزشی که امروز همزمان با ۲ هزار پروژه در سطح کشور، در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید شامل ۱۶۵ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربناست که امیدواریم با افتتاح این طرحها، بخشی از کمبود فضای آموزشی در استان جبران شود.

حامد رخسارپور ادامه داد: سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر بوده با این وجود در برخی مناطق به ویژه مرکز استان با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

وی گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد اتمام طرح‌های خیرساز و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داده است و در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰ طرح آموزشی خیرساز به صورت نیمه تمام وجود دارد که امروز ۵۶ طرح افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است تاکید کرد: بر همین اساس باید مناطقی که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: شهرستان بیرجند به خاطر رشد جمعیت و افزایش مهاجرت ناشی از خشکسالی‌های متوالی، کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد و ساخت مدرسه در این شهرستان دارای اولویت است.

رخساپور یادآور شد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تامین فضا‌های آموزشی باید به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی برویم که در این خصوص برخی طرح‌ها طراحی شده و خیران هم پای کار آمده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین رویکرد‌های تامین فضا‌های فیزیکی، ایمنی مدارس است که مدیران و معلمان بدون دغدغه به امر تعلیم و تربیت بپردازند.