شروع عملیات اجرایی ساختمان مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان طبس

عملیات اجرایی ساختمان مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان طبس آغاز گردید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس ضمن بیان این مطلب گفت: مرکز آموزش صنایع دستی طبس در زمینی به مساحت 1380 مترمربع و با زیربنای 500 مترمربع در یک طبقه و با اقتباس از معماری بومی منطقه و به شکل سنتی طراحی و در حال اجرا می باشد که امسال از محل اعتبارات استانی : حصارکشی محوطه کارگاهی و تخلیه مصالح ، ریگلاژ ، اجرای بتن مگر و اجرای قسمتی از فنداسیون پروژه به مساحت 120 مترمربع انجام گردیده است.
به گفته عرب: تکمیل این پروژه نگاه ویژه شهرستان و استان را می طلبد که خوشبختانه امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه پیش بینی گردیده و همپنین پیگیری هایی برای تخصیص اعتبارات ملی از طریق اداره کل استان صورت گرفته است که ان شاءالله با تخصیص اعتبارات این پروژه مهم زیرساختی در حوزه صنایع دستی شهرستان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
عرب افزود: صنایع دستی طبس بسیار هنرمندانه است.زیبایی هر شهری به همین صنایع دستی و سوغات و گردشگری آن شهر است.
از مهمترین صنایع دستی شهرستان می‌توان به گیوه سنتی خاص طبس که در مسیر توسعه قرار گرفته ، سینی‌های مسی که عمدتاً با طرح نخل و پلیکان و طرح‌های ظریف و مینیاتوری و به شیوه مخصوص طبس قلم‌زنی شده ، حصیربافی از برگ های نخل ، فرش دستبافت، سبد بافی ، مس گری ، حوله بافی ، انواع گلیم ، سفال و سرامیک ، تولیدات چرمی ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ... می باشد.