ظرفیت اسکان خراسان رضوی طی دهه پایانی صفر به ۷۶۰ هزار نفر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان زائران برای دهه پایانی صفر در این استان از ۷۶۰ هزار نفر-شب گذر کرد.


خبرنگار : آرزو عرفانی جاودانی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، یوسف بیدخوری روز شنبه در گفت و گویی افزود: در آخرین به روزرسانی ظرفیتهای اسکان، ظرفیت در مشهد ۷۰۰ هزار نفر و در استان به ۷۶۰ هزار نفر شب افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که مردم در قالب پویش‌های "مجاوران علاقه مند" در حال افزایش همکاری و ظرفیت برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر هستند اضافه کرد: طی یکی دو روز آینده احتمالا ظرفیت اسکان در استان به ۸۰۰ هزار نفر  خواهد رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان در واحدهای اقامتی رسمی هم اکنون ۲۱۸ هزار نفر شب است که نیاز موجود را پاسخگو نیست و سایر ظرفیتهای اقامتی اعم از موقت و اضطراری نیز به این ظرفیت افزوده شده است.

بیدخوری افزود: در قالب نظارت و بازرسی از واحدهای اسکان در مشهد ۱۰۴ نفر و در سطح استان ۱۶۵ بازرس طی این دهه کار نظارت بر اقامتگاهها را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: تیمهای نظارتی در قالب فعال شدن ستادهای منطقه ای در حومه حرم رضوی در تیمهای تخصصی و تلفیقی کار نظارت بر روند خدمت رسانی در همه بخشها و زمینه ها را بر عهده دارند.