نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در تهران

هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور پررنگ و موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های سراسری لازم است و پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر در تهران یکی از این فرصت‌ها محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در جلسه برنامه‌ریزی حضور در نمایشگاه روز ملی روستا و عشایر افزود: پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: حداقل ۳۰ غرفه نمایشگاه به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است اما در صورت استقبال فعالان این حوزه می‌توان تعداد غرفه‌ها را افزایش داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: فرصتی به تمامی تولیدکنندگان و بهره برداران داده شده تا محصولات و تولیدات خود را به نمایش و فروش برسانند.

وی افزود: مهمترین دغدغه شرکت کنندگان در نمایشگاه تهران ایاب و ذهاب و اجاره غرفه است که امیدواریم با تمهیدات به موقع بتوان حضور حداکثری عشایر و روستائیان را شاهد باشیم.

عباس‌زاده اظهار داشت: هزینه اجازه هر غرفه ۱۲۰ میلیون ریال بوده که تاکنون برای ۵۱ غرفه از خراسان جنوبی ثبت نام انجام شده است و ۱۷ تولیدکننده نیز حضور خود را قطعی اعلام کردند.

وی عنوان کرد: وام قرضه الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی و تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به غرفه‌های برتر از مشوق‌های پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه امسال سه تعاونی استان در جمع ۱۰ شرکت تعاونی روستایی نمونه ملی قرار گرفتند، انتظار می‌رود تعاونی‌های نمونه ملی در نمایشگاه شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حضور در نمایشگاه ملی روستا و عشایر ادامه داد: ۶ شرکت دانش بنیان مدنظر است که پارک علم و فناوری در زمینه اسکان این شرکت کنندگان همکاری می‌کند.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت کنندگان به خصوص روستائیان و عشایر الزامی است تا هزینه‌ها کاهش یابد گفت: از همه ظرفیت در اختیار استان اعم از حمل و نقل و اسکان باید استفاده کنیم تا هزینه شرکت در نمایشگاه ملی روستا و عشایر کاهش یابد و تولید کنندگان استان حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته باشند.

وی افزود: انتظار می‌رود فعالان بخش صنایع دستی، گردشگری و تولیدات روستا و عشایر از فرصت این نمایشگاه استفاده کنند و ضمن ارائه توانمندی‌های خود، به معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی بپردازند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: برپایی سیاه چادر از عشایر استان هم می‌تواند به معرفی جاذبه‌های نمایشگاه کمک کند و با توجه به اینکه استان عشایری هستیم این حضور در ارائه توانمندی‌های استان موثر است.

وی بیان کرد: تاکنون شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه میراث‌ فرهنگی حضور خوبی داشته‌اند اما از عشایر هم باید چند غرفه داشته باشیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه نمایشگاه ملی روستا و عشایر فرصت خوبی برای بازاریابی و انعقاد قرارداد است گفت: محصولات ارگانیک و محلی می‌تواند جاذبه خوبی در نمایشگاه داشته باشد، همچنین گهرسنگ‌ها در نمایشگاه به معرفی استان کمک می‌کند.