توزیع ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توسط اوقاف خراسان‌شمالی

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ۲۰۰ بسته نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای حمایت از تولید ملی و کمک به دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.


به گزارش بازتاب خراسان،معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در آیین توزیع این بسته ها در امامزاده سیدالعباس(ع) بجنورد اظهار کرد: بسته های کمکی شامل کوله پشتی، نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش آموزان است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری افزود: ارزش ریالی هر بسته برای دانش آموزان مقطع ابتدایی پنج میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و مقطع متوسطه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

وی تصریح کرد: این طرح هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی به منظور تامین نوشت افزار دانش آموزان نیازمند برگزار می شود و امسال نیز با شور و اشتیاق بیشتری برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان بسته نوشت افزار از محل کمک خیران، موقوفات و موسسات خیریه تهیه و تمامی اقلام از تولیدات داخلی خریداری شده است.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: توزیع این بسته های نوشت افزار به طور مرحله ای است و درصدد تامین بسته های بیشتر برای دانش آموزان نیازمند هستیم.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.