دیدار رئیس جمهور با نخبگان خراسان جنوبی

تبدیل وضعیت ایثارگران، خام فروشی معادن، مالیات اصناف و کمبود ناوگان هوایی از جمله درخواست‌ها و دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با ریاست جمهوری اسلامی


گزارشی از : فاطمه تاکی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،رئیس جمهور در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت :گره های ذهنی امروز باید با تبیین درست گشوده شود تا افراد جامعه احساس کنند با دلی محکم و استوار در مسیر ترسیم شده حرکت می کند.
آقای رئیسی در ادامه با بیان اینکه وجود بیش از ٢٠٠ مجموعه علم و فناوری و دانش بنیان در خراسان جنوبی مایه خوشحالی است ، افزود : باید شرکت های دانش بنیان به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند و امروز ۴٠٠ هزار نفر در کشور با شرکت های دانش بنیان ارتباط دارند و امسال موضوع بورسیه صنعتی را برای ظاهر شدن نتیجه دانشجویان در صنعت آغاز کردیم  که  با بخش های مختلف کاری دانشگاه ارتباط عملیاتی پیدا می کند.

 دیدار رئیس جمهور با نخبگان خراسان جنوبی
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان مرکز تربیت نیروی انسانی کارآمد باید جایگاهش حفظ شود اظهار داشت :
دانشگاه فرهنگیان از مهمترین دانشگاه‌های کشور است و آینده سازان کشور را تربیت می کند و اساتید سرمایه های کشور هستند و ما هم شأن آنها را مورد توجه داریم و اساتید دانشگاه پیام نور را گفته ایم که در دانشگاه‌های مختلف جذب کنند .  و برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین استان ها برای اساتیدی که زمین را خود دانشگاه تأمین کند، تسهیلات قابل پرداخت است.

آقای رئیسی بیان داشت : در اخذ مالیات اساس بر اعتماد به اصناف است و به تمام اصناف و اظهار آنها باید اعتماد کرد.
به سخن و اظهار اصناف حتماً باید اعتماد کرد چرا که اصناف مورد اعتماد ما هستند و نباید به این موضوع بی توجهی شود. همچنانکه رهبری مهار تورم و رشد تولید را با افزایش تولید باشد فرمودند، مهار تورم با رکود پسندیده نیست و ما این راه را دنبال نمی کنیم و مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال خواهیم کرد و نه ایجاد رکود، و تمام همت دولت این است و خواهد بود و سال ها عقب ماندگی داریم و در رفع آن نیازمند به کار جهادی است.

آقای رئیسی اظهار داشت :معادن خراسان جنوبی نباید خام فروشی شود و باید تمام تلاش برای فرآوری و ارزش افزوده باشد، دولت باید پای بخش خصوصی را باز کند و بخش معادن و کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است .

وی مرز مشترک با افغانستان را فرصت برای هر دو طرف دانست و افزود:و موانعی که نمی خواهد با افغانستان داد و ستد شود باید برطرف گردد و فعال شدن بازارچه های مرزی یک فرصت است که استاندار و مسئولان این موضوع را دنبال کنند.


آقای رئیسی گفت :برای ناوگان هوایی خراسان جنوبی بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند و دولت هم آمادگی برای حمایت دارد، وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی این کار را فعال کند تا مشکل پروازهای استان اساسی حل شود.


رئیس جمهور افزود : دولت قرار است پروژه های نیمه تمام را تمام کند، به اسم هر کسی باشد مهم نیست، اینها در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مهم آن است که پروژه ای که ناتمام بودن آن مردم را رنج می دهد به اتمام برسد.

وی افزود : شرکت یا واحدی مربوط به دستگاه‌های اداری کشور و یا مرتبط با ادارات دولتی، کمبود اعتبارات را نباید سر کارگر خراب کند و کارگر یک روز هم نباید حقوق او عقب بیفتد و این مسئله کمبود اعتبار را از جاهای دیگر تأمین کنند.
توصیه رهبری به همه مسئولان ارتباط با همه مردم و دانشجویان است و ارتباط با دانشگاه به ما امکان می‌دهد که از ذهن های بیشتری استفاده کنیم و نقدها باعث گره گشایی و اصلاح امور می شود.

رتبه بندی معلمان محور دیگر سخنان رئیس جمهور بود که در این خصوص گفت: این طرح ۱۱ سال عقب افتاد تا اینکه با همکاری مجلس در سال اول دولت اجرا کردیم و با عجله کار انجام شد، اما اعتراضات مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: رتبه بندی معلمان صرفه‌ای مربوط به حقوق این قشر نیست بلکه مقدمه‌ای برای حفظ شان و منزلت آنان است.

در ابتدای این مراسم جمعی از نخبگان استان در خصوص مشکلات و خواسته‌های قشر خود سخنانی ایراد کردند.
تبدیل وضعیت و تامین مسکن ایثارگران، کمبود ناوگان هوایی، تسریع در طرح راه آهن، نبود صنایع تبدیلی، کمبود نقدینگی، بازگشت مالیات به استان، پررنگ شدن نقش بانوان در جامعه، جلوگیری از خام فروشی معادن، کمبود اعتبارات فرهنگی از مهمترین مشکلات و خواسته‌های این افراد در این جلسه بود