۶۰ فضای ورزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آزادسازی بیش از ۶۰ فضای ورزشی و فرهنگی درون و برون مدرسه‌ای این استان تا پایان اسفند ماه خبر داد.۶۰ فضای ورزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، مهدی گلدانی مقدم روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش‌آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل، بعدازظهرها و ساعات غیرآموزشی می رویم تا دانش‌آموزان امکان ورزش در هر زمان را داشته باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای رسیدن به هدف مطلوب نیازمند استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی است و سرانه ورزشی برای هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی فقط ۳۸ صدم متر است.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش نرخ چاقی در دانش‌آموزان استان در پی گشترش و فراگیری کرونا تصریح کرد: کم‌تحرکی و افزایش چاقی، جدی‌ترین زنگ خطر برای دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده این دیار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز پنجشنبه هفته گذشته از اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی - ورزشی در ۱۶ استان تا پایان اسفند خبر داد.

صادق ستاری‌فرد گفت: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ مجموعه ورزشی کشور متعلق به آموزش و پرورش است که براساس طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی - ورزشی، در گام اول تعداد یک هزار مجموعه به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح تا پایان اسفند در ۱۶ استان کشور اجرا خواهد شد افزود: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش‌آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل، بعدازظهرها و ساعات غیرآموزشی خواهیم رفت تا دانش‌آموزان بتوانند در هر زمان، در مدارس به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.