‍ استاندار خراسان جنوبی: ریل گذاری درست دولت را در اقتصاد و معیشت شاهدیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه های اقتصاد، معیشت و زیرساختی اتفاقات بزرگ و میمونی در حال انجام است که نشان دهنده ریل گذاری درست در این دولت می باشد.


خبرنگار : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، جواد قناعت امروز در آیین افتتاح طرح احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی اظهار کرد: عده ای به ظاهر انقلابی نگاهشان به سیستم مدیریتی خاص و مبتنی بر اسلام ناب نبود لذا در مدیریت کشور نگاه های تکنوکراتی حاکم بود و پیشرفت را به هر قیمتی می‌خواستند.
استاندار اظهار داشت: وقتی نگاه های انقلابی حاکم می شود عدالت را محور کار توزیع اعتبارات، حل مشکلات مردم، توجه به حوزه زیرساخت ها و... قرار می دهند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: معظمٌ له تأکید داشتند برخی مشکلات و چالش ها هنوز وجود دارد و در حوزه اطلاع رسانی ضعیف هستیم، اما در حوزه اقتصاد، معیشت و زیرساختی اتفاقات بزرگ و میمونی دارد اتفاق می افتد که نشان از ریل گذاری درست است.
استاندار با اشاره به تمجید رهبری از دولت، بر قابل قیاس نبودن اقدامات دولت قابل نسبت به قبل تأکید کرد و گفت: طی دو سال اخیر یک هزار و 850 هکتار زمین به حوزه شهری الحاق شده و 4 هزار هکتار هم در حال آماده سازی است در حالی که طی هشت سال گذشته تنها 12 هکتار الحاق زمین داشته ایم.
به گفته وی؛ در همین دو سال گذشته در شهرستان سرایان 80 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده که باید اطلاع رسانی شود.
قناعت با بیان اینکه باید با همین جهش حرکت کنیم، گفت: خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس را داریم که کار بزرگی است.
وی با بیان اینکه به حوزه زیر ساختی و معادن به خراسان جنوبی توجه می شود، گفت: در چهار ساله اول دولت سیزدهم اثرات آن را خواهیم دید به شرط اینکه وحدت و یکپارچگی و پیگیری های مستمر در دستور کار مسئولان دولتی باشد.

افتتاح پروژه اصلاح و توسعه شبکه برق‌رسانی ۹ روستا در شهرستان فردوس


طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی، پروژه اصلاح و توسعه شبکه برق رسانی ۹ روستا در شهرستان فردوس آغاز شد.
در ادامه برنامه های سفر استاندار به فردوس، پروژه برق رسانی به روستای امرودکان به نمایندگی از ۹ روستای شهرستان به بهره برداری رسید.
اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها ۱۲۰ هزار میلیون ریال می باشد.
اجرای ۲۵۲ متر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۰۰ دستگاه کنتور تکفاز، ۹ دستگاه کنتور سه فاز و یک دستگاه کنتور دیماندی از مشخصات فنی این پروژه عنوان شده است.
جمعیت برخوردار از این پروژه ها ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار می باشد.

کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی مخزن ذخیره ۵هزار مترمکعبی

عملیات اجرایی مخزن ذخیره ۵ هزار مترمکعبی شهر اسلامیه با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

مخزن ۵۰۰۰مترمکعبی و ایجاد شبکه توزیع ۷۵هکتاری و اجرای ۷کیلومتر خط انتقال چدن و شبکه توزیع نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد .
محل اجرای پروژه : اسلامیه سایت مخزن ذخیره _ سایت های ۷۵ ، ۱۷ ، ۱۵۰ هکتاری نهضت ملی
جمعیت بهره‌مند: ۱۵۴۸۰نفر و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۷۲۰ هزار میلیون ریال است.

فرماندار شهرستان فردوس با بیان این مطلب که پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب انجام شده، اظهار نمود : تسریع در اجرای این طرح ها کمک می‌کند مردم به شرایط پایداری در بحث استفاده از آب برسند .

مهدی روشن سه پروژه (تامین آب شرب ، استخر ذخیره یک میلیون متر مکعبی بلده و تامین زیرساخت های لازم انتقال آب از دریای عمان) را از مهمترین طرح های در دست پیگیری در حوزه آب شهرستان برشمرد .

به گزارش بازتاب خراسان :حضور در مراسم افتتاح ترمینال ضبط پسته، مجتمع خدماتی رفاهی، آسفالت معابر روستایی خانیک و اصلاح و توسعه شبکه برق روستای امرودکان به نمایندگی از ۹ پروژه برق‌رسانی از جمله برنامه‌های این سفر است.
همچنین کلنگ‌زنی مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سفر است