اولین جراحی رادیکال نفرکتومی در بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان فردوس

رئیس بیمارستان حضرت رسول (ص) اعلام کرد: اولین جراحی رادیکال نفرکتومی در بیمارستان تخصصی حضرت رسول (ص) شهرستان فردوس با موفقیت انجام شد .


خبرنگار : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، دکتر کبیری راد با اعلام این خبر گفت: یک بیمار ۵۴ ساله مورد عمل رادیکال نفرکتومی (برداشتن کلیه به همراه تومور، چربی و پرده اطراف آن) قرار گرفت و کلیه چپ او که دچار بدخیمی پیشرونده شده بود ، خارج شد.

وی گفت : بیمار ۵۴ ساله با علائم خونریزی در ادرار به بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از تایید سرطان کلیه چپ توسط آقای دکتر پوریا حق جو؛ متخصص محترم اورولوژی به همراه تیم پزشکی و متخصص محترم جراحی عمومی شهرستان؛ آقای دکتر حسام علمدار، اقدام به برداشت و خارج کردن کلیه و بافت های مبتلای اطراف آن از بدن بیمار نمودند.

به گفته پزشک معالج؛ پس از جراحی بیمار در اتاق عمل، در حال حاضر وضعیت عمومی وی خوب است و در بیمارستان دوره بهبود خود را سپری می کند.

عمل جراحی رادیکال نفرکتومی که طی آن کلیه بیمار به علت وجود توده از بدن خارج می شود، یکی از جراحی های بسیار سخت و پیچیده است که برای اولین بار در شهرستان فردوس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازتاب خراسان متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان، ضمن تقدیر از حضور فعال تیم بیهوشی با سرپرستی آقای دکتر بابک ابراهیمی و همچنین همکاری آقای دکتر علمدار و سایر همکاران اتاق عمل اظهار داشت: در شهرستان فردوس، پیشرفت‌های خوبی در حوزه درمان انجام‌ شده است که امیدواریم با جذب منابع بیشتر شاهد کاهش ارجاع بیماران به شهرها و استان های همجوار باشیم.