بازدید ۲۶۶ هزارنفر از هفت جاذبه طبیعی، تاریخی و‌ گردشگری فردوس

برگزاری دومین جلسه ستاد مدیریت سفر شهرستان فردوس ویژه تابستان 1402 با حضور اعضای ستاد با محوریت پیش بینی تمهیدات لازم در ارتقائ سطح کیفی امکانات رفاهی در محورهای عبور زائران بویژه در ایام اربعین حسینی و تعطیلات دهه پایانی ماه صفر در شهرستان فردوس


خبرنگار : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان فردوس ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه پایانی ماه صفر و تعطیلات پیش رو و افزایش سفرها به شهرستان بدلیل قرار گرفتن در مسیر تردد استان های جنوبی و مرکزی به سمت مشهدالرضا(ع) و بالعکس، باید همه دستگاههای اجرایی بویژه دستگاههای امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافران و زائران اندیشیده شود.
اکبری افزود: در راستای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و حفظ سلامت آحاد مردم ،نظافت سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی، کمپ های اسکان موقت، پارک ها و میادین و .... جزء اولویت های کاری نهادهای مرتبط قرار گیرد.
قائم مقام ستاد مدیریت سفر فردوس نیز با اشاره به نقش گردشگری و سهم اشتغال زایی در توسعه شهرستان؛ از همه دستگاه ها خواست نسبت به برنامه ریزی، ارائه خدمات و اجرای برنامه های مختلف بر اساس شرح وظایف اقدام و با ارائه خدمات مناسب به هموطنان علاوه بر افزایش رضایتمندی، زمینه افزایش جذب و ماندگاری مسافر در شهرستان را فراهم کنند.   
وی با تأکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای هم‌وطنان در نیمه دوم تابستان، تصریح کرد: باید امکانات شهرستان و همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر برای اجرای سفری ایمن و آسان برای هم‌وطنان مهیا بوده و به‌کارگیری شود که با توجه به فرصت باقی مانده رفع نواقص جاده ای و نصب تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی باید مورد توجه قرار بگیرد .
اکبری خاطرنشان کرد: امامزادگان فردوس باید بعنوان قطب مذهبی و فرهنگی دیده شود و بر مطلوب بودن اسکان زائران و نحوه خدمات دهی به آنان در مجموعه امامزادگان تاکید نمود.
 
کاظم شبنم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد خدمات سفر فردوس ضمن اشاره به اقدامات انجام شده اعضای ستاد مدیریت سفر  بیان داشت :
در دو ماهه اول فصل تابستان در اقامتگاههای رسمی 38 هزار نفر و اقامتگاههای غیررسمی شامل کمپ ها، پارک ها 164 هزار نفر اسکان داشته اند  که به ترتیب نسبت به مشابه سال قبل از رشد 100 درصد و 33 درصدی برخوردار بوده است .
وی همچنین گفت: میزان بازدید از هفت جاذبه شاخص تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان در دو ماهه اول تابستان 266 هزار نفر بوده که نسبت به مشابه سال قبل از رشد حدود 30 درصدی برخوردار بوده و بیشترین بازید نیز تاکنون مربوط به شهر تاریخی تون و مجموعه امامزادگان فردوس بوده است.

شبنم زاده ضمن تشکر از مجموعه ادارات عضو ستاد در ارائه خدمات به مسافران بر لزوم برنامه ریزی جهت تعطیلات پایانی ماه صفر تاکید کرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش سطح کیفی و رضایتمندی زائران در سفر به شهرستان فردوس، یادآور شد: به منظور نظارت دقیق بر نحوه ارائه خدمات در مراکز گردشگری، بازدید های نظارتی با همکاری ادارات ذیربط بر تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت .
 
آمادگی دستگاههای خدمات رسان و امدادی در ایام تعطیلات تابستان، نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری و سایر واحدهای ارائه دهنده خدمات به مسافران، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز، تنظیم بازار و توزیع و نظارت بر ارزاق عمومی مورد نیاز مسافران و زائران،  جانمایی و راه اندازی موکب های استقبال و پذیرایی از زائران در محورهای تردد با اولویت تامین آب و رعایت موازین بهداشتی، کشیک اصناف خدماتی، راه اندازی استراحتگاههای عشایری در محورهای مواصلاتی به منظور جلوگیری از تصادفات جاده ای، زیبا سازی ورودی های شهرستان و پارک ها و کمپ های اسکان موقت و ساماندهی دست فروشان در ورودی شهرستان از سمت طبس از مهم ترین مصوبات این جلسه بود .
در ادامه جلسه اعضای ستاد خدمات سفر به بیان نظرات و پیشنهادات و ارائه راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان پرداختند و در خصوص رفع مشکلات موجود و نحوه خدمات دهی به زائران  بحث و تبادل نظر شد .