پیش بینی رشد۶هزارنفری جمعیت دانش آموزی استان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از زمان آغاز فرایند ثبت سفارش کتاب های درسی تاکنون، بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموزدخترو پسر دوره های مختلف تحصیلی موفق به ثبت سفارش کتاب های درسی خود در سامانه شده اند.


مهدی حسامی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، سیدعلیرضا موسوی نژاد، صبح امروز درنشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته دولت در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ادای تکلیف و آشنایی دانش آموزان جوان و نوجوان بهارستان علم و ادب با سیره عملی شهدا و خط سرخ شهادت، اولین یادواره ۴۵۰شهید دانش آموز و فرهنگی استان برگزار شد و از ۱۰۴پدر و مادر شهید دانش آموز تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بااشاره به تصحیح امتحانات بصورت الکترونیکی،برای اولین باردرآموزش وپرورش وموفقیت آموزش وپرورش خراسان جنوبی،دراین زمینه، اضافه کرد:کسب رتبه نخست کشوردررشته علوم انسانی توسط آموزش و پرورش استان و مقام دوم کشور در کلیه رشته های امتحانات نهایی خود مؤید این مهم است.

وی با بیان این مطلب که مدارس شبانه روزی استان در سال تحصیلی گذشته هر وعده،میزبان ۱۱ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های اول و دوم متوسطه بودند، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای تحصیل بی دغدغه دانش آموزان، ۷ برابر نمودن سرانه غذایی و تحصیلی مدارس است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از کسب رتبه پنجم کشور در انسداد مبادی بی سوادی توسط معاونت سواد آموزی استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر و در سایه تلاش های آموزش دهندگان و سواد آموزان، نرخ جمعیت باسواد سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، از پیش بینی رشد ۶ هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: انتظار می رود برای سال تحصیلی جدید ۱۹۵ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه و دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام کنند که تا این لحظه بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی نموده اند که قطعاً این رقم تا پایان شهریور ماه افزایش پیدا می کند.

وی، با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار کودک پیش دبستانی در سازمان تعلیم و تربیت کودک استان، تصریح کرد: خراسان جنوبی از حیث جمعیت دانش آموزی عشایری، سومین استان کشور به شمار می رود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۲۱ زمین چمن مصنوعی،۶سالن ورزشی،۷زمین فوتبال ساحلی و ۴زمین کفپوش در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، عنوان کرد: در بهار و تابستان سال جاری، ۴۵۰معلم ودانشجو معلم استان در پویش ۷۵هزار ساعتی نذرآموزشی و تربیتی مشارکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از زیبا سازی ۴۰۰ مدرسه استان در طرح شهید عجمیان با اعتباریک میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان در تابستان جاری خبر داد و افزود: کسب بیش از ۱۲۰رتبه کشوری در مسابقات،جشنواره هاو المپیاد های علمی توسط فرهنگیان ودانش آموزان استان یکی دیگر از افتخارات آموزش و پرورش در دولت انقلابی سیزدهم به شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به افزایش فضاهای آموزشی و تربیتی به میزان۱۸ هزار و ۷۶۴ متر مربع با ۵۸فضای آموزشی، تربیتی و پرورشی در سال جاری، یاد آور شد: امسال ۱۴۰۰نومعلم ازطریق برگزاری آزمون های استخدامی،دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان وماده۲۸ جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم زیباسازی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز داشت: به این منظور ۴۰۰ گروه جهادی در طرح شهید عجمیان فعالیت می کنند و بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تحقق این مهم هزینه شده است.

به گفته موسوی نژاد کتاب بنیان مرصوص با موضوع انتظارات و منویات مقام معظم رهبری، امام خامنه ای«مدظله العالی» از آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و برقراری عدالت تربیتی ونصیب برابر آموزش در خراسان جنوبی، تألیف و تدوین شده و در آینده نزدیک رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه کتب درسی دانش آموزان فقط از کانال مدرسه توزیع می‌شود و در بازار عرضه نمی‌شود، اظهار کرد: از اولیا خواستاریم تا دهم شهریور برای تهیه کتاب در سامانه ثبت نام کرده و مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنند