سیل در بجنورد؛ قطع برق پنج روستا و آبگرفتگی معابر

بارش غافلگیرکننده باران، رگبار و رعد و برق از صبح امروز (شنبه) مناطق مختلف خراسان شمالی را در برگرفت و در برخی مناطق موجب قطعی برق و آبگرفتگی معابر شهری شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،امروز شنبه در خراسان شمالی تا حد زیادی تب داغ تابستان را به فراموشی سپرد ولی دیری نپایید که داستان تکراری گرفتگی معابر، قطعی برق و راه ارتباطی تعدادی از روستاها بار دیگر کام مردم منطقه را تلخ کرد و جاری شدن سیلاب خسارت هایی را در هسته مرکزی بازار بجنورد و محلات پایین دستی مانند جوادالائمه به بار آورد.

مردم مناطق مختلف بجنورد، مرکز استان هم در مناطق مختلف با مشکل آبگرفتگی معابر رو به رو شدند و بسیاری از مغازه ها و واحدهای صنفی هم دچار آبگرفتگی شد که فعالان اقتصادی را با دردسر انداخت.

بارش رگباری و سیل آسا در خراسان شمالی همچنین سبب وارد شدن خسارت به زیرساخت های روستاها، قطع برق و ترکیدگی لوله انتقال گاز شد.

بر اساس اعلام شرکت های خدمات رسان، رفع مشکل در ساعات اولیه پیگیری شد و برق دار شدن روستاها در دست انجام است.

سیل در بجنورد؛ قطع برق پنج روستا و آبگرفتگی معابرسیل و قطعی برق در پنج روستا

معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: برق ۲ روستای شهرستان مانه و سملقان بر اثر سیلاب و بارندگی های رگباری امروز شنبه قطع شده است و تلاش امدادگران برای برقراری جریان برق ادامه دارد.

حسن یوسفی فر اظهار کرد: بارش های رگباری و جاری شدن سیل سبب قطع شدن برق در پنج روستای منطقه "کهنه جلگه" در شهرستان مانه و سملقان شد که اکنون برق سه روستا متصل شده و هنوز در ۲ روستای خشتلی و یموق مشکل قطعی برق وجود دارد.

وی افزود: در روستای "یارچلی" منطقه کهنه جلگه هم گزارش از ترکیدگی لوله گاز گزارش شد که گروه های شرکت گاز برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل در گردنه امین الله در مسیر بجنورد- آشخانه هم گزارش شد که راهداران در حال پاک سازی گل و لای و رسوب ناشی از سیل در این محور هستند.

معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه های خدمات رسان در شهرستان های مختلف برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی در آماده باش هستند.

سیل در بجنورد؛ قطع برق پنج روستا و آبگرفتگی معابر

امدادرسانی هلال احمر به ۷۰ سیل‌زده

بارش باران و جاری شدن روان آب که با نفوذ سیل به منازل برخی از روستاها همراه بود، تیم های امداد و نجارت جمعیت هلال احمر استان را به صحنه کشاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این باره گفت: امدادگران این جمعیت از صبح امروز به ۷۰ نفر حادثه دیده ناشی از بارندگی و سیل امداد رساندند.

ابوالفضل محبان اظهار کرد: بارش های رگباری و سیل آسای امروز موجب شد تا منازل برخی از روستاهای استان دچار آبگرفتگی شوند که در این زمینه عملیات تخلیه سیل از هشت باب منزل انجام شد.

وی افزود: ۳۵ نفر امدادگر در قالب ۱۰ تیم عملیاتی مشارکت داشتند و در این زمینه ۱۱ دستگاه خودروی علمیاتی به کار گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این عملیات با استفاده از ۱۱ دستگاه موتور پمپ کار تخلیه سیل از منازل در ۱۲ منطقه و روستا انجام شد.

بارش باران و باز آبگرفتگی معابر

بارش رگباری و چند دقیقه ای باران در مرکز خراسان شمالی بار دیگر سبب آبگرفتگی معابر و اختلال در آمد و شد شهروندان به ویژه در هسته مرکزی شهر شد.

آبگرفتگی معابر در میدان شهید و چهارراه مخابرات سبب شد تا تردد مردم با دردسر و مشکل روبه رو شده و شهروندان را گلایه مند کند.

بر اساس اعلام آتش نشانی، بارش باران و جاری شدن روان آب سبب شد تا مردم در برخی مناطق از آتش نشانی امداد بخواهند.

مدیرعمل آتش نشانی بجنورد هم از بیش از ۲۰ مورد رفع آبگرفتگی در سطح شهر خبر داد و گفت: ماموران آتش نشانی با دریافت گزارش آبگرفتگی، برای مدادرسانی به کوچه شهید کاملی در ۳۲ متری شهدا اعزام شدند.

محمدحسن صحراگرد اظهار کرد: همچنین گزارش هایی از جاری شدن روان آب از منطقه ملکش بجنورد به دست رسید که ماموران به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در کلاته محمدعلی پهلوان و جوادیه هم گزارش هایی از آبگرفتگی و هدایت روان آب در حیاط منازل به دست رسیده است که ماموران در حال امدادرسانی هستند.

سیل در بجنورد؛ قطع برق پنج روستا و آبگرفتگی معابرثبت ۳۴.۱ میلیمتر باران در روستای «زرنه» راز و جرگلان

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: صبح امروز ۳۴.۱ میلیمتر باران در ایستگاه روستای زرنه شهرستان مرزی راز و جرگلان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان را دارد.

مهری هاشمی دوین با بیان اینکه میزان بارندگی در شهر بجنورد ۲۲ میلیمتر گزارش شده است اظهار کرد: سامانه بارشی که از صبح امروز فعال شده تا فردا در بخش های مختلف استان فعالیت دارد و فعالیت این سامانه سبب بارش باران، رگبار و وزش باد شدید لحظه ای می شود.

براساس این گزارش با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، بارش ها تا فردا ادامه دارد و در این زمینه ۲۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حالت آماده باش قرار دارند.