افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۳ طرح اقتصادی، عمرانی و خدماتی در شهرستان قاینات

جواد قناعت : افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۳ طرح اقتصادی، عمرانی و خدماتی با مجموع ۲۳ هزار و ۵۷۰ ریال رهاورد هفته دولت برای مردم شهرستان قاینات است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،استاندار خراسان جنوبی همچنین در دومین روز هفته دولت در حاشیه افتتاح واحد بریکت‌سازی مجتمع فولاد قاینات در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۵۳ پروژه با اعتبار ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جریان سفر امروز به شهرستان قاینات، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با اعتبار ۱۵ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال انجام شد بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره روستای تیغاب با مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع و با هزینه کرد ۹۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهر نیمبلوک نیز همزمان با دومین روز از هفته دولت آغاز شد که این طرح ارزشمند و فاخر از محل مسئولیت‌های اجتماعی فولاد قاینات با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی گفت: واحد بریکت سازی مجتمع فولاد قاینات با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و واحد اکسیژن مجتمع فولاد قاینات هم با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به هفت رخداد و پروژه مهم در مجتمع فولاد قاینات، اظهار داشت: فاز نخست طرح فولاد قاینات یعنی واحد احیای مستقیم با سرمایه‌ گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور - ۲۴ آذر سال گذشته - به بهره‌برداری رسید و دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای تولید شمش فولاد با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.

قناعت بیان کرد: به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز سوم (خط نورد فولاد) و به عبارتی تکمیل زنجیره تولید فولاد با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی واحد فرآوری آهک هیدراته با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در جوار مجتمع فولاد قاینات تا چند ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین تامین می‌شود که عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه فاضلاب قاین با مشارکت ایمیدرو و انتقال پساب به مجتمع فولاد قاینات سال گذشته با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

قناعت یادآور شد: با این اقدام آب مجتمع فولاد قاینات از منابع آب زیر زمینی تأمین نخواهد شد و از طرفی هم مشکل فاضلاب قاینات حل می شود.

وی بیان کرد: ایمیدرو در راستای مسئولیت اجتماعی، اجرای طرح ساماندهی ورودی نیمبلوک را نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال را انجام خواهد داد که اقدامی بسیار ارزشمند است.