دستگیری ۳۵ سارق خودرو در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۵ سارق با اجرای اولین طرح عملیاتی "مبارزه با سارقان محتویات داخل خودرو" در این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرهنگ کاظم صادقی روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر گفت: اولین طرح "مبارزه با سارقان محتویات داخل خودرو" به مدت سه روز در استان خراسان جنوبی با استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، ۳۵ نفر سارق دستگیر شدند که در بازجویی‌های انجام شده از متهمان به ۵۹ فقره سرقت اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی بیان کرد: پنج دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز در این عملیات کشف شد.

وی با تاکید بر این نکته که شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند گفت: همچنین از پارک کردن وسایل نقلیه در نقاط تاریک و خلوت خودداری شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با کشف ۳۷ راس احشام سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک سارق را دستگیر و ۳۷ راس احشام سرقتی را کشف کردند.

سرهنگ محمدحسن اکبری افزود: با وقوع سرقت ۳۷ راس احشام در خوسف، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خوسف قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان خوسف با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ۳۷ رأس احشام سرقتی که قصد جابه‌جایی به شهر دیگر را داشت، کشف کردند و احشام سرقت شده پس از هماهنگی با مقام قضایی تحویل صاحبان آنها شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سرقت‌های خُرد در این استان روند افزایشی داشته است.