۲۸۴ اتوبوس از خراسان جنوبی آماده اعزام زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۸۴ دستگاه اتوبوس آماده اعزام زائران اربعین از خراسان جنوبی است و تا امروز ۲۴ دستگاه اتوبوس با ۶۴۰ مسافر اعزام شدند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،اسدالله جلال‌زاده امروز دوشنبه اعلام داشت: هزار و ۴۶۴ راننده در زمینه اعزام زائران اربعین فعال هستند.

وی عنوان کرد: در طرح اربعین سال گذشته ۳۴۲ سفر و جابه‌جایی هشت هزار و ۳۹۵ زائر و خادم توسط ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷ نفر از کارکنان راهداری استان به مرز مهران اعزام شدند گفت: تاکنون پنج جلسه کمیته زیرساخت حمل و نقل و سوخت در استان برگزار شده و ۲۸ بازدید هم از پایانه های مسافربری انجام شده است.

وی به اعلام نرخ مصوب جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) در استان اشاره کرد و گفت: پیش فروش بلیت اینترنتی سفرهای اربعین به مقصد پایانه‌های مرزی از طریق درگاه‌های اینترنتی فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان به نشانی www.payaneha.ir و www,payaneha.com انجام می‌شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه نرخ مصوب ستاد مرکزی برای اطلاع متقاضیان در محل پایانه‌های مسافربری استان نصب شده است افزود: اربعین امسال مانند سنوات گذشته، نظارت‌های لازم بر نحوه عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان با استفاده از سامانه‌های در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای جابه‌جایی و انتقال زائران اربعین از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسی استان اعم از ناوگان حمل و نقل عمومی و در اختیار کارخانه‌ها، ادارات و شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات مطلوب استفاده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به ممنوعیت صدور صورت وضعیت دربستی در زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین افزود: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران اعزامی از طریق هیات‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، ادارات، تشکل‌های مردم نهاد، امکان اعزام به صورت گروهی با صدور صورت وضعیت عادی و رعایت نرخ مصوب ابلاغی اربعین از طریق سامانه‌های در اختیار فراهم شده است.

وی بیان کرد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ اعلام کنند یا با شماره ۳۲۳۱۹۰۰۰ تماس بگیرند