بیمارستان «ولایت» مشهد الگوی خدمات هوشمند در کشور است

 رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان «ولایت» مشهد الگوی توسعه خدمات هوشمند بیمارستانی برای شهرهای مختلف کشور است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،دکتر حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از تمامی شهرستان‌ها به‌ ویژه کلانشهرها خواسته‌ایم که از این ظرفیت ناب در جهت اجرایی شدن خدمات هوشمند بیمارستانی در شهرهای خودشان استفاده کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله موفق‌ترین مجموعه‌های کشور در بحث هوشمندسازی خدمات درمانی است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرایی شدن طرح امضای الکترونیک تا ۵۰ درصد از امور مرتبط با کاغذ می‌کاهد و در تلاش هستیم که این طرح در حوزه بهداشت و درمان تا قبل از پایان مجلس یازدهم اجرایی و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی مجلس یازدهم، پرونده، نسخه و امضای الکترونیک بوده که در مجلس تصویب و توسط دولت در حال اجرا است.

دکتر شهریاری با اشاره به دستاوردهای طرح‌های الکترونیک در حوزه سلامت، ادامه داد: اجرایی شدن طرح امضای الکترونیک صرفاً برای بیمارستان‌ها نیست و شامل مطب‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز فعال درمانی می‌شود.

وی بیان کرد: هم اینک تعداد ۱۵۰ هزار پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک و داروساز در کشور فعال هستند و اجرای این مصوبه کمک بزرگی در مسیر پیشرفت‌های حوزه سلامت خواهد داشت.

۹۰ درصد خدمات بیمارستان ولایت مشهد به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

رییس بیمارستان ولایت مشهد نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: عمده فعالیت‌های بیمارستان ولایت به‌ صورت الکترونیکی بوده و اکنون بیشتر ارتباطات این مرکز با بیمه‌ها، پزشکی قانونی، ریاست و معاونان دانشگاه و بیمارستان‌ها، حوزه خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری و غیره به‌صورت الکترونیکی انجام می شود.

دکتر محمد مهدی کامیار با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات بیمارستان ولایت به‌ صورت مکانیزه و الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: اقدامات مرتبط با پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان ولایت از طریق «سامانه سپید» انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با الکترونیکی شدن امضاها افزون بر نیمی از حجم پرونده‌های کاغذی حذف می‌شود و یک پرونده ۵۰ برگی به ۲۵ برگ و حتی کمتر کاهش می‌یابد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی "ولایت" مشهد با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد.

این بیمارستان طبق استانداردهای روز دنیا در زیربنایی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.

ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستانهای امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌ رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد