تأکید استاندار خراسان جنوبی : حمایت از سرمایه گذاران بومی، اولویت استان

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران بومی، اولویت استان است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد:حمایت از سرمایه گذاران بومی اولویت ماست البته هر سرمایه گذاری که بخواهد در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند برایش فرش قرمز پهن کرده و حمایت‌های لازم را از او خواهیم داشت.
وی با ذکر این نکته که نگاه‌ به سرمایه گذاران باید تغییر کند و در این زمینه انتظار از خواص و گروه‌های مرجع بیشتر است، تصریح کرد: باید نگاه‌های بسته را کنار بگذاریم و نهایت حمایت را از سرمایه‌ گذاران داشته باشیم چرا که توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان با ورود سرمایه گذاران رقم می‌خورد.

استاندار، حضور استان در نمایشگاه‌ های مختلف را الزامی خواند و اظهار داشت: این حضور باید پررنگ‌ و مؤثر باشد.
قناعت متذکر شد: حضور در نمایشگاه‌ ها برای ما این فرصت را ایجاد می‌کند که ظرفیت‌های خراسان جنوبی را معرفی و عرضه کنیم.
به گفته وی‌؛ حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ ها و توانمندی‌های استان باعث جذب سرمایه گذار می‌شود.
وی تأکید کرد:با حضور مؤثر در نمایشگاه‌های مختلف می‌توانیم روند جذب سرمایه گذار را سرعت ببخشیم لذا در این مسیر باید تلاش مؤثر و جدی داشته باشیم.
استاندار گفت : برای تأمین منابع مالی حضور در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی که آبان‌ امسال در تهران برگزار خواهد شد، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی برگزار شود تا با تصمیم‌ گیری‌های لازم و مناسب، زمینه های حضور در این نمایشگاه فراهم شود.
قناعت اظهار داشت: براساس مصوبات شورای اداری و شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان شرکت‌های معدنی بزرگ ملزم به انتقال حساب‌های بانکی خود به داخل استان هستند.
وی تأکید کرد: در این زمینه با تشکیل کارگروهی متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و نظارتی، راهکارهای تسریع در روند تحقق این مصوبه با اعمال مشوق‌ها یا سایر تدابیر لازم برنامه ریزی شود.
به گفته وی؛ در جلسه بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گزارشی از روند انتقال پرونده‌های مالیاتی و انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های خصوصی و معدنی ارائه شود.
استاندار با تأکید بر اینکه مصوبات شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی چون به نفع استان می باشد، لازم الاجراست.
قناعت ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی و برداشتن موانع، شاهد تحول و توسعه همه جانبه در استان باشیم.