نفر اول کنکور علوم انسانی: دانش آموزان در دام مافیای کنکور نیفتند

نفر اول کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۲ گفت: دانش آموزان مراقب مافیای کنکور باشند چرا که هدف آنها فقط کسب سود شخصی است و نتیجه آزمون برای آنها مهم نیست.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی نیکوکار روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: اهل روستای رویین در ۲۶ کیلومتری شمال شهر اسفراین و ۵۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر بجنورد هستم که ۶ سال از تحصیلم را در این روستا و مابقی را نیز در شهر اسفراین گذراندم.

وی عنوان کرد: پدر و مادرم تا مقطع راهنمایی تحصیل کرده اند و پدرم کارگر ساده است.

نفر اول کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۲، مهمترین عامل موفقیت خود را پشتکار و استمرار در اجرای برنامه‌های درسی دانست و بیان کرد: اگر هدف داشته باشیم و در راستای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم قطعا به آن خواهیم رسید.

وی دلایل دیگر موفقیت خود را خانواده، آرامش زندگی، تلاش معلمان، برنامه ریزی و مطالعه روزانه هشت تا ۱۰ ساعت بیان کرد.

رتبه نخست رشته علوم انسانی آزمون سراسری ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: کلاس‌های مختلف کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون علمی و قبول شدن در رشته های دلخواه دانشگاهی نیست بلکه مطالعه منظم، مستمر و هدفمند در کنار آمادگی روحی و ذهنی بالا شرط موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه فرزند چهارم خانواده و از یک خانواده متوسط است تصریح کرد: در نظر دارم در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم چرا که هم علاقه به این رشته دارم و هم آینده شغلی مطلوبی دارد.

نیکوکار بیان کرد: متاسفانه مافیای کنکور با تهیه کلیپ و تولید بسته های آموزشی بی محتوا تنها وقت داوطلبان کنکور را می گیرند و به فکر سود شخصی هستند.

وی ادامه داد: از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکرده‌ام و تنها در آزمون‌های آزمایشی برای ارزیابی سطح خود استفاده کردم که کاملا هدفمند و با برنامه‌ریزی بوده است.

«مهدی نیکوکار» اهل اسفراین خراسان شمالی در المپیاد ادبی امسال نیز مدال طلا کسب کرده است.

امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ داوطلب در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۶ نفر زن و مابقی مرد بودند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.