دستگیری هشت سارق و مالخر در بیرجند

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند از دستگیری چهار نفر سارق محتویات داخل خودرو و چهار مالخر در این شهرستان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ احمدرضا کارگر روز یکشنبه اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، چهار سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: متهمان دستگیر شده ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۶ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی افزود: در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی از سارقان دستگیر شده، چهار مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

کارگر به مردم توصیه کرد: خودروهای خود را به سامانه ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیا، اموال قیمتی و وجه نقد در وسایل نقلیه خودداری کنند.

دستگیری سارق با ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند در تشریح پرونده دیگری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ جوادیه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

کارگر گفت: متهم ابتدا در اظهاراتش منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه‌رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند همچنین از پارک کردن وسایل نقلیه در نقاط تاریک و خلوت خودداری شود و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند